ଯଦି ଭାରତ ଏକ ନାମ ନହୁଏ ତେବେ “ମହାଭାରତ” ଅର୍ଥ ହେଉଛି “ମହା ଯୁଦ୍ଧ” ଅର୍ଥାତ୍ ଏଠାରେ ଭାରତର ଅର୍ଥ ହେଉଛି “ଯୁଦ୍ଧ” ଯଦି ଭାରତ ଏକ ନାମ ଅଟେ ତେବେ “ମହାଭାରତ” ଅର୍ଥ ଏକ ବଡ ନାମ ଯାହାକି ଅର୍ଥ ହୀନ । ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ ଯଦି କୃଷ୍ଣ ଜଣଙ୍କର ନାମ ହୁଏ ତେବେ ମହାକୃଷ୍ଣ ଅର୍ଥ କଣ ହୋଇପାରେ ନିଜେ ବୁଝିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତୁ । ମହାଭାରତ କୁରୁକ୍ଷେତ୍ରରେ ହୋଇଥିଲା ଯାହା କି ହରିୟାଣାର ୧,୫୩୦ ବର୍ଗ କିଲୋମିଟର ବିଶିଷ୍ଟ ଏକ ଭୂଭାଗ । ଇତିହାସହକାରଙ୍କ ଅନୁଯାଇ କୁରୁ ରାଜ୍ୟ କେବଳ ଦିଲ୍ଲୀ, ହରିୟାଣା ଏବଂ ଉତ୍ତରାଖଣ୍ଡ ଭିତରେ ସୀମିତ ଥିଲା ଏହା ବର୍ତ୍ତମାନ ଇଣ୍ଡିଆ ଆକାରର ନଥିଲା ତେଣୁ “ମହାଭାରତ” ସମଗ୍ର ଇଣ୍ଡିଆର ଜ୍ଞାନର ମୂଳ ଉତ୍ସରୂପେ ମାନିବା ବାଧ୍ୟତା ମୂଳକ ନୁହେଁ । ଆମ ଓଡ଼ିଆ ଜାତି ସହ ମହାଭାରତର କୌଣସି ସମ୍ପର୍କ ନାହିଁ ତେଣୁ ଏହାକୁ ଜ୍ଞାନର ଉତ୍ସ ରୂପେ ମାନିବା ଆଗରୁ ଏଥିରେ ଥିବା ଜ୍ଞାନକୁ ତର୍କ ଦ୍ୱାରା ବାଛିବା ଉଚିତ୍ । ଭଗବାନ ହୋଇ ଯଦି ବିନା ହିଂସାରେ ସମାଧାନର ଉପାୟ ନକରିପାରନ୍ତି ତେବେ ସେପରି ଭଗବାନର କିଛି ମୂଲ୍ୟ ନାହିଁ । ମହାଭାରତ ହେଉଛି ଭାଇ ଭାଇ ମଧ୍ୟରେ ରାଜ୍ୟ ତଥା ସମ୍ପତ୍ତି ପାଇଁ ଯୁଦ୍ଧ; ଯାହା ପୁଣି ଜୁଆ ଖେଳ, ସୁରାପାନ ଏବଂ ନାରୀ ପ୍ରତାରଣାରୁ ହିଁ ସୃଷ୍ଟି, ତେଣୁ ଏପରି କାହାଣୀକୁ ନିଜର ଜ୍ଞାନ ଉତ୍ସ ରୂପରେ ବିବେଚନା କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଏହା ବିଷୟରେ ଭାବିବା ଉଚିତ୍ । ଧର୍ମ ଅର୍ଥାତ୍ ସତ୍ ଗୁଣ; ଯେପରି ନିଆଁର ଧର୍ମ ଉତ୍ତାପ ଦେବା, ବରଫର ଧର୍ମ ଥଣ୍ଡା ଦେବା, ଅମ୍ଳଜାନର ଧର୍ମ ଜୀବକୁ ଜୀବନ ଦେବା ଇତ୍ୟାଦି । ଧର୍ମର ଅନ୍ୟନାମ ସତ୍ କର୍ମ; ନିଆଁର ଅସତ୍ ବ୍ୟବହାର ଜଣେ ନିର୍ଦୋଶକୁ ଜଳାଇ ଦେଇପାରେ ଏଠାରେ ଦୋଷ ନିଆଁର ନୁହେଁ ଦୋଷ ହେଉଛି ମନ୍ଦ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟର; ତେଣୁ ମନ୍ଦ ଉଦ୍ଧେଶ୍ୟ ହେଉଛି ପାପ ବା କୁକର୍ମ । ଯଦି ଧର୍ମ ନାମରେ କୁକର୍ମ କରଯାଏ ତାହା ଧର୍ମ ନୁହେଁ ତାହା ମଧ୍ୟ କୁକର୍ମ । ଧର୍ମନାମରେ କିଛିଲୋକ ନିଜ ନିଜ ଧାର୍ମିକ ବେପାର ଖୋଲି ବସିଛନ୍ତି । ଭଲ ଭଲ ବାଣୀ ବ୍ୟବହାର କରି ଲୋକଙ୍କୁ ଧର୍ମ ନାମରେ ଠକି ଚାଲିଛନ୍ତି; ଯଦି କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟ ତାର୍କିକ ଓ ଜନମଙ୍ଗଳକାରୀ ନୁହେଁ ସେପରି ଧାର୍ମିକ ନାମଧାରୀ କାର୍ଯ୍ୟରୁ ନିଜକୁ ବଞ୍ଚାନ୍ତୁ, କାରଣ ଯାହା ଆପଣ ଧର୍ମ ଭାବୁଛନ୍ତି ତାହା ଧର୍ମ ନୁହେଁ, ଧର୍ମ ନାମରେ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ଏବଂ କୁକର୍ମ ବା ପାପ । ଯଦି ସତ୍ କର୍ମ ହିଁ ଧର୍ମ ହୁଏ ତେବେ ସତ୍ କର୍ମ କରିବା ପାଇଁ କୌଣସି ଧର୍ମର ଆଳ ନେବାର କୌଣସି ଅବଶକ୍ୟତା ନାହିଁ । ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିର କାଳ୍ପନିକସ୍ତର ବାସ୍ତବିକତା ସହ ମେଳନଖାଏ ଏଵଂ ଅନ୍ଧବିସ୍ଵାଶର ବଶବର୍ତ୍ତୀ ହୋଇ ଅଜ୍ଞାନତାର ଜନନୀ ହୁଏ ତେବେ ଏହାକୁ ମାନସିକ ବିକୃତତା କୁହାଯାଏ ।
ମହାଭାରତ
You may also like
ଗପ ସାରଣୀ
ଲୋକପ୍ରିୟ
ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଗପ
- ସ୍ୱପ୍ନରୁ ବାସ୍ତବ
- ବଙ୍କୁଲୀ ବାଡି ପ୍ରତି ଭୟ
- କୀର୍ତିମତୀ କଥା
- ପରିବର୍ତ୍ତନ
- ସନ୍ଥ ଜିଲାନୀଙ୍କ ବଡପଣିଆ
- ସାହାଯ୍ୟ କଲେ ସାହାଯ୍ୟ ମିଳେ
- ରୂପଧରଙ୍କ ଯାତ୍ରା
- ବୋଝ
- ଶିବ ପୁରାଣ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ବିଷ୍ଣୁ ପୁରାଣ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଶିବଲୀଳା
- ନିଶର ଦାସ
- ବିଚରା ପଣ୍ଡିତ
- ମମତା ମାଗେ ମୂଲ
- ଅସୁନ୍ଦର ରାଜକୁମାର ଓ ସୁନ୍ଦରୀ ରାଜକୁମାରୀ
- ପକ୍ଷୀ ଏବଂ ମାଙ୍କଡ କଥା
- ସାଧୁକୃପା
- କେହି କାହାର ପ୍ରଭୁ ନୁହଁନ୍ତି
- ଇର୍ସା ଅନର୍ଥର ମୂଳ କାରଣ
- ମଶାଙ୍କ ଦାଉ
- ଚୋରୀ
- ସମାଧାନ
- ତିନି ତାନ୍ତ୍ରିକ
- ନିଜେ ଚେଷ୍ଟାକର
- ମାତୃଭକ୍ତ ପରଶୁରାମ
- ଦୂର ପର୍ବତ ସୁନ୍ଦର
- ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ମାନବିକତା
- ବିଲୁଆର ଉପଦେଶ
- ନିୟମ
- ପାଖରେ ଶୁଏ କାନରେ କହେ
- ବିଚାରବାନ ଚୋର
- ଠେକୁଆ ଏବଂ ଚୁଟିଆ ମୂଷା
- ଗୋପାଳର ଘର ଦେଖିବା
- ମିଛ ହିଁ କାଳ
- ଦୋଷ କାହାର
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ଅଦ୍ଭୁତ ମଣିଚୁଳ କଥା
- ଶିବି ଜାତକ
- ତାମ୍ସା
- ଗୋ-ପାଳକର ପତ୍ନୀ
- ଚନ୍ଦ୍ରହାର
- ତିଳୋତମା ବିବାହ
- ପିଉସୀ ମା ଓ ଗୋପାଳ
- ବିଚିତ୍ର ଚୋରୀ
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ଦାନପ୍ରିୟ ରାଜା
- ଭୁଲାପଣ
- ପକ୍ଷୀପାଗଳ ବାଳକ
- ମୋଟା ବୁଦ୍ଧିଆରୁ ବୈଜ୍ଞାନିକ
- ତାଳଗଛ ମୂଳେ!
- ଦୁଇ ବିରଳ ବିପ୍ଳବୀ
- ଦେଢଶହ ବର୍ଷର ଅପେକ୍ଷା
- ଉପସ୍ଥିତ ବୁଦ୍ଧି ବିପଦରୁ ରକ୍ଷା କରେ
- ଦୁଷ୍ଟ କାଉ ଦଳ
- ଯେସାକୁ ତେସା
- ଯଥାର୍ଥ ସମାଧାନ
- ଜଗଦୀଶ୍ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କର ସ୍ୱଦେଶପ୍ରୀତି
- ଅନୁଭୂତିରୁ ଅସଲ ଜ୍ଞାନ ମିଳେ
- କାଠୁରିଆ ପୁଅ ଓ ଦୁଇ ଭୂତୁଣୀ
- ସ୍ୱର୍ଗ ନର୍କ
- ସଭାମଂଚରେ ବସି ଅତିଥି ପିଲାଙ୍କୁ ଅପେକ୍ଷା କଲେ
- ବୁଦ୍ଧିମାନ ବିଶୁ
- ବିଜୟ ରହସ୍ୟ
- ଗଧ ଓ ଘୋଡା
- ବୁଢ଼ା ମାଙ୍କଡ଼ର ପ୍ରତିଶୋଧ
- ଶିବ ପୁରାଣ
- ତିନି ସୂତ୍ର
- ଯୋଗ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିର ସ୍ଥାନ ସବୁଠାରେ
- ପ୍ରକୃତ ସନ୍ନ୍ୟାସୀ
- ଅପୂର୍ବଙ୍କ ପରାକ୍ରମ
- ଉତ୍ତମ କାବ୍ୟ
- ବଳୁଆ କିଏ, ଡରୁଆ କିଏ?
- “ମୁଁ – ଆମେ”
- ପରୀକ୍ଷା
- ଲୁହାର ଭୀମ ଚୁନା ହେଲା
- ଶେଷ ମୁହୂର୍ତ୍ତର ସାଥି
- ଭୀମସେନ ଜାତକ
- ବିଶ୍ୱାସ ଓ ବିଷ
- ମାଆ ତୁ ସାହା
- ବଲ୍ଲଭ ଓ ବନଦେବୀ
- ଗୋପାଳ ଓ ତାହାର ସ୍ତ୍ରୀ
- ବୁଦ୍ଧିର ବଳ
- ସାଙ୍ଗ ସାଙ୍ଗକୁ ସବୁ ବେଳେ ରକ୍ଷା କରେ
- ଶୁଣା କଥାକୁ ବି ବିଶ୍ୱାସ କରାଯାଏ
- ଅଜା ନାତି କଥା
- ଅଦ୍ଭୁତ ଅସ୍ତ୍ର
- ଗର୍ବ ଭାଙ୍ଗିଦେଲେ ଜଳପରୀ
- ଶିବଲୀଳା
- ସିଂହ ଏବଂ ବିଲୁଆ
- କିଏ ଚୋର?
- ଗରିବର ଭଗବାନ
- ବଚନର ମୂଲ୍ୟ
- ସବୁଠୁ ବେଗବାନ ପ୍ରାଣୀ
- ଅନନୁଶୋଚିୟ ଜାତକ
- ଭୟ ପାଇଁ ଔଷଧ
- ମାଟି ଓ ଆଖୁ
- ଜମିଦାର ରାଜା
- ଅଜବ ଚତୁରୀ ସ୍ତ୍ରୀ କଥା
- ଲୋଭରୁ ମୃତ୍ୟୁ
- ମିଠା କଥା କୁହା ଦୁଷ୍ଟ ମିତ୍ର
- ମେଷପାଳକର ବୁଦ୍ଧି
- ତିନୋଟି ପ୍ରଶ୍ନ
- କଞ୍ଜୁସ୍ ଓ କରିତ୍କର୍ମା
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଜନତାଙ୍କର ରାୟସାହେବ ପ୍ରେମଚାନ୍ଦ
- କଳାର ସମ୍ମାନ
- ଟମଥମ୍ବ
- ଜାତକ
- ଶ୍ରୀ ରାମକୃଷ୍ଣ ପରମହଂସ
- ଭଗବାନଙ୍କର ମୂର୍ତ୍ତି
- ଅମାବାସ୍ୟାର ପିଶାଚ
- ଅଧା ମୂଲ୍ୟ
- ଉପସ୍ଥିତ ବୁଦ୍ଧି
- ଯିଏ ଅନ୍ୟର ଦୁଃଖ ଦୂର କରେ ସିଏ ହିଁ ଈଶ୍ୱର
- ଆସ ଆମେ ସମସ୍ତେ କଠିନ ପରିଶ୍ରମ କରିବା
- ଆତ୍ମଜ୍ଞାନ
- ପକ୍ଷ ଅପସରା
- ନେଳି ଟୋପି
- କନକ ଉପତ୍ୟକାର କାହାଣୀ
- ଦୟାବତୀ ଭରତାମ୍ମା
- ଲାମା ଓ ଦସ୍ୟୁ
- ଭବିଷ୍ୟତ ବାଣୀ
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ଅନ୍ଧ ସରକାର
- ଏକ କୁମ୍ଭାରର କାହାଣୀ
- ବୋକା ବ୍ରାହ୍ମଣ କଥା
- ଲୋଭୀ ବୈଦ୍ୟ
- ଯେମିତି ପୂର୍ବେ ସେମିତି ପରେ
- ସୁନା ଗୋଟିଏ ମୂଲ୍ୟବାନ୍ ଧାତୁ
- ଆଶା – ନିରାଶା
- ଫଳରେ ଆଶା ରଖିବାନି
- ବାଲେଶ୍ୱରୀ ପଙ୍ଗାଲୁଣ
- ପ୍ରକୃତ ପ୍ରତିନିଧି
- ଗଜ ମୂର୍ଖ
- ଚାରି ପ୍ରଶ୍ନ
- ଓଡ଼ିଆଙ୍କ ବୌଦ୍ଧ ସଭ୍ୟତା
- ମହାଜନୀ କାରବାର
- ଉପକାରୀ ଇଗଲ୍
- ଯାହା ହୁଏ ତାହା ମଙ୍ଗଳ ପାଇଁ
- ପ୍ରଶଂସା ପତ୍ର
- ଗ୍ରହଣ ଛୁଟା
- ଇଏତ ରାମଦାସ
- ସ୍ୱର୍ଗ ଓ ନର୍କର କାହାଣୀ
- କୁତର୍କର ଲାଭ
- ମା ଛେଉଣ୍ଡ ଝିଅ
- ବିନାମୂଲ୍ୟରେ ପ୍ରବେଶ
- ବେଙ୍ଗ ରାଜକୁମାର
- ଧାନ କ୍ଷେତ
- ବୋକାମାନଙ୍କର ତାଲିକା
- ମାଙ୍କଡ ଏବଂ ଘଂଟି
- ଦସ୍ୟୁ ରାଜକୁମାର
- ଉଡୁପିର କୃଷ୍ଣ ମନ୍ଦିର
- ବାୟାଣୀ ବାସନ୍ତୀ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଯାଦୁ ମହଲ
- ଧୂସର ଦୁର୍ଗ
- ପାପର ଫଳ
- ଚନ୍ଦରା ଚନ୍ଦିରୀ ଫାର୍ସ
- ବିନା ଲାଭରେ
- ବଦ୍ ଖର୍ଚ୍ଚ ଓ ସଂଚୟ
- ସଫଳତା ପାଇଁ ବର୍ଷ ବର୍ଷର ସାଧନା ଲୋଡା
- ମନ୍ଦିର ଅମରନାଥ
- ଭଗବାନ କାହାର
- ଚନ୍ଦ୍ର ରାଜାଙ୍କର କାହାଣୀ
- ଯୋଗ୍ୟ କିଏ?
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଉତ୍ତରାଧିକାର
- ବହ୍ନି ଦ୍ୱୀପ
- ଆଦର୍ଶ ଗୁରୁ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଧୂସର ଦୁର୍ଗ
- ପୁଣ୍ୟର ପ୍ରଭାବ
- କୋକିଶିଆଳି ଲାଞ୍ଜ ଧଳା
- ରାଜଗୁରୁଙ୍କ ଶତ୍ରୁତା
- କୁର୍ମାବତାର
- ଚୋରର ଭାବାନ୍ତର
- ଧୂସର ଦୁର୍ଗ
- ରାକ୍ଷସ ଓ ସାହସୀ ପିଲା
- ସବୁ କଥାରେ ଦୁଇଟି ପଟ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ନମ୍ରତା ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭୂଷଣ
- ସାଧୁ ବାବା
- ମିତବ୍ୟୟୀ
- ଅଭିଶପ୍ତ ଉପତ୍ୟକା
- ସୁଖଦୁଃଖର ସାଥୀ
- ତୁଷାର ଶୁଭ୍ରା ଓ ସପ୍ତବାମନ
- କମଳାପ୍ରସାଦ ଗୋରାପ
- କଥାକୁହା ଫଳ
- ଘୋଡା ବୁଦ୍ଧିରେ ବଳିଗଲା
- କଚ
- ଚନ୍ଦ୍ରକଳା କଥା
- ଚକ୍ରଧରର କାହାଣୀ
- ତାନ୍ତ୍ରିକ ଉଲ୍ଲୁକ
- ସବୁଠାରୁ ଖରାପ ପିଲା ବି ପୁରସ୍କାର ପାଇଲା
- ଶିବମଲ୍ଲଙ୍କ କାହାଣୀ
- ଝଗଡା ଝାଟି
- ନଟବୁଢା ବଗିଚାରେ କିଏ?
- ଅସଲ କଥା