ଦେଗାଁର ହନୁମାନଜୀ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଦେବତା । ସେ ତ ଆଉ ଆଜିକାଲିକା କଳିଯୁଗର ଦେବତା ନୁହଁନ୍ତି, ସତ୍ୟଯୁଗରୁ ସେଠାରେ ସେ ବିରାଜୁଛନ୍ତି । ସେଠାକାର ମହନ୍ତ ମହାରାଜାଙ୍କ ନାମ ହନୁମାନ ଦାସ । ତାଙ୍କର ବି ଠିକ୍ ସେହିପରି ମହିମା । ବଡ ବଚନସିଦ୍ଧ ପୁରୁଷ ଥିଲେ ସେ । ଯାହାକୁ ଯାହା ସେ ଆଜ୍ଞା କରୁଥିଲେ, ତୁରନ୍ତ ତାହା ଫଳିଯାଉଥିଲା । ତେଣୁ ତାଙ୍କ ମହିମା କଥା ପୃଥିବୀଯାକ ଜାରୀ । ନାଗପୁର ମରହଟ୍ଟା ଫୌଜଦାର ସବୁ କଥା ଶୁଣିପାରି ତାଙ୍କୁ ଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ଅଇଲା । ସକାଳଓଳିଆ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ଗୋଟାଏ କାନ୍ଥଡା ଉପରେ ବସି ଗଞ୍ଜେଇ ଟିପୁଥିଲେ । ଦୂରକୁ ଅନାଇ ଦେଲେ ଯେ ଗୋଟାଏ ଖୁବ୍ ବଡ ଦନ୍ତାହାତୀ ଉପରେ ଅମାରି କସା, ତା ଉପରେ ପାଟଛତା ଉଡୁଛି, ଫୌଜଦାର ତା ଉପରେ ବସି ଆସୁଛି । ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ଖାଲି ଏତିକି କହିଲେ, ହଁ – ଚେଲ୍ ବାବା କାନ୍ଥଡା ଚେଲ୍! ଆଉ କଣ କାନ୍ଥଡା ସେଠି ରହିପାରେ, ଚାଲିଲା । ତେଣୁ ଆସୁଛି ହାତୀ, ଏଣୁ ଯାଉଛି କାନ୍ଥଡା, ଅଧବାଟରେ ସେମାନେ ହେଲେ ଭେଟାଭେଟି! ଫୌଜଦାର ଯିମିତି ଅନାଇ ଦେଇଛି ଆଉ କଣ ହାତୀରେ ସେ ବସିପାରେ । ଖପ୍କରି ହାତୀରୁ ଡେଇଁପଡି ଲମ୍ ଲମ୍ ଗୋଡତଳେ ପଡିଗଲା । ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ତାଙ୍କୁ କଲ୍ୟାଣ କଲେ, ଜୀତେରହୋ – ଜୀତେରହୋ ବଚ୍ଚା, ଉଠ – ଉଠ । ଫୌଜଦାର ଯିମିତି ଉଠିଛି, ସାଙ୍ଗେ ସାଙ୍ଗେ ତମ୍ବା ପାଟିଆରେ ବାରବାଟୀ ଜମି ଅକରା ସନନ୍ଦ କରିଦେଲା । ଏହି ମହନ୍ତ ଗାଦିରେ ବସିଥିଲେ – ବାରଶ ବାର ବରଷ ବାର ମାସ ବାର ଦିନ । ସେ ତ ଥିଲେ ଇଚ୍ଛାମୟ ପୁରୁଷ, ଆଉ ପୃଥିବୀରେ ରହିବାକୁ ତାଙ୍କର ମନ ବଳିଲା ନାହିଁ । ଅଯୋଧ୍ୟାକୁ ଖବର ଗଲା । ହନୁମାନ ଗାଦିରୁ ଜଣେ ଚେଲା ଆସିଲେ । ୟାଙ୍କ ହାତରେ ଗାଦି ଦେଇ ସେ ସ୍ୱର୍ଗକୁ ଚାଲିଗଲେ । ଏ ଚେଲାଙ୍କ ନାମ ମର୍କଟ ଦାସ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ । ଗାଦିର ମହିମା – ଏ ମହନ୍ତ ବି ଠିକ୍ ସେହିପରି । ୟାଙ୍କ ସମୟରେ ପଡିଲା ଫିରିଙ୍ଗୀ ଅମଳ ଜାରୀ । ସବୁ ଶୁଣି କଟକ ସାହେବ କହିଲା, କ୍ୟା – ହିନ୍ଦୁ ଫକିରଟା ଖଜଣା ନ ଦେଇ କେଉଁ ଏତେଗୁଡାଏ ଜମି ମାହାଳିଆ ଖାଏଗା? ବୋଲାଓ ଉସ୍କୁ ହାମ୍ ଦେଖେଙ୍ଗା । ପରବାନା ପାଇ ମହନ୍ତ ଘୋଡାରେ ଚଢି ବାହାରିଲେ । ଆଗରେ ତାଙ୍କର ବାନା ବୈରଖ ଉଡୁଛି, ହରିବୋଲ ବି ପଡୁଛି, କୀର୍ତନ ଲାଗିଛି, ଯାଇ ବିଜେ ହୋଇଗଲେ ମହାନଦୀ କୂଳରେ । ଭୋଦୁଅ ମାସିଆ ଦିନ – ମହାନଦୀ ଏକୂଳ ସେକୂଳ ଖାଉଛି । ବର୍ଷା ତୋଫାନ ବୋଲେ ମୁହିଁ – ନାଉରି କହିଲା, ନାଆ ଫିଟାଇବି ନାହିଁ । ପାରି ହେଉଛନ୍ତି କିମିତି? ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ଆଜ୍ଞା କଲେ, ପରବା ନାହିଁ । ତାଙ୍କ କାଖରେ ଯେଉଁ ବାଘଛାଲ ଥିଲା, ତାକୁ ସେ ପାଣିରେ ପାରି ଦେଲେ – ଆପେ ବିଜେ ହୋଇଗଲେ, ଅଧିକାରୀ ଟହଲିଆ ସୁଆର ଚଳିବା ଭଳି ଲୋକଙ୍କୁ ପାଖରେ ବସାଇ ନେଲେ । ଜଣେ ଛତିଆ ମହନ୍ତଙ୍କ ମୁଣ୍ଡ ଉପରେ ପାଟଛତି ଟେକିଥାଏ । ଦୁଇ ଜଣ ବାହିଆ ଛାଲ ବାହି ଯାଉଥାନ୍ତି । ଏଣେ ମହାନଦୀ ଆରକୂଳରେ ସାହେବ ରାଉଟି ପକାଇ ବସିଥିଲା । ଦୂରବୀନରେ ଚାହିଁଦେଲା, ପାଖ ଲୋକଙ୍କୁ ପଚାରିଲା, ଏ କ୍ୟା? ତହୁଁ ଲୋକେ କହିଲେ, ହିନ୍ଦୁ ଫକିର ବିଜେ ହୋଇ ଆସୁଛନ୍ତି । ଏସବୁ ଦେଖି ସେ ସାହେବ ଆଉ କଣ ଚୌକିରେ ବସିବ – ସିଧା ନଈକୂଳକୁ ଧାଇଁ ଆଇଲା । ମୁଣ୍ଡରୁ ଟୋପି ତଳେ ରଖି ସେ ତିନି ସଲାମ କଲା । କହିଲା – ଯାଓ ଫକିର! ତୁମାରା ଜମିନ ବାହାଲ । ଏ ମହନ୍ତ ଦେଢହଜାର ବର୍ଷ ଗାଦିରେ ବସିଥିଲେ । ତାଙ୍କର ଉତାରେ ସେ ଗାଦିରେ ବସିଲେ ଜମ୍ବୁବାନ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ । ସେ ମନ୍ଦିର ପଛପଟରେ ଯେଉଁ ଦି ଫାଙ୍କୁଡିଆ ବୁଢା ସାହାଡା ଗଛ ଦେଖୁଛ, ଏଟା କଣ ଜାଣ? ମହନ୍ତ ଦିନେ ସାହାଡା ଦାନ୍ତକାଠିରେ ଦାନ୍ତ ଘଷୁଥିଲେ । କାଠିଖଣ୍ଡ ଦାନ୍ତରେ ଚିରି ଜିଭ ଛେଲିପକାଇ ଦୁଇ ଖଣ୍ଡ କାଠି ଯୋଡି ମାଟିରେ ପୋତିଦେଲେ । ତା ଉପରେ ଯେମିତି ସେ ଟୋପାଏ ପାଣି ପକାଇଛନ୍ତି, ସିମିତି ତାହା ଗଜେଇ ଗଲା । ଏଇଟା ହେଉଛି ସେଇ ଗଛ । ବର୍ତ୍ତମାନ ମହନ୍ତଙ୍କ ନାମ ବାନ୍ଦର ଦାସ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ । ଏପରି ପୁରୁଷ କାହିଁ ଦେଖା ନାହିଁ, ନ ଥିବ ବୋଧେ । ପଂଚହତା ମର୍ଦ, ଗାଲ ଓଠ ଛାତିରେ ଲାଗିଯାଇଛି, ବେକ ଦିଶେ ନାହିଁ । ବାହୁ ଆଉ ଲୋକଙ୍କ ଜଙ୍ଘ ପରି, ମୋଟା ପେଟଟି ଗୋଟିଏ ଦଶନୌତିଆ ଘୁମ । ଅଜଣା ଲୋକ ତାଙ୍କୁ ହଠାତ୍ ଦେଖି କହିବେ, ମହନ୍ତ ଲଙ୍ଗଳା । ନାହିଁ ନାହିଁ – ଚାଖଣ୍ଡେ ଚୌଡା ଦେଢ ହାତ ଲମ୍ବ ଖଣ୍ଡେ କନା କୌପୀନ ସେ ମାରିଥାଆନ୍ତି । ଜଙ୍ଘକୁ ଜଙ୍ଘ ଲାଗିଯାଇଛି – ପେଟଟି ତାଙ୍କର ଝୁଲିପଡିଛି, ତେଣୁ କୌପୀନ ଦିଶେ ନାହିଁ । ଏ ମହନ୍ତଙ୍କର ବି ମହିମା ଅପାର । ସେ ମନ୍ଦିରରେ ଏତେ ଖଟ ପଲଙ୍କ, ହେଲେ ସେ କୋଉଥିରେ ବି ଶୋଇବେ ନାହିଁ, ସବୁବେଳେ ଖାଲି ସେ ଧୂଳିରେ ଗଡୁଥାନ୍ତି । ଏଣୁ ତାଙ୍କ ଦେହଯାକ ଧୂଳିଧୂସର । ତାଛଡା ସେ କେବେ ବି ସ୍ନାନ କରନ୍ତି ନାହିଁ, ପାଣି ମଧ୍ୟ ଛୁଅନ୍ତି ନାହିଁ । ଏଥିପାଇଁ ଲୋକମାନେ ସେ ମହନ୍ତ ମହାରାଜଙ୍କୁ ଧୂଳିଆବାବା ବୋଲି ଡାକନ୍ତି । ମନ୍ଦିରରେ ଏତେ ଧନଦୌଲତ, ଏତେ ପିଠା ଖଜା, ହେଲେ ସେ ମହନ୍ତ ସେସବୁ କିଛି ବି ଛୁଇଁବେ ନାହିଁ । ଦଶ ସେର ନିରୁତା ଦୁଧ ଆଉଟି ଆଉଟି ପାଂଚ ସେର ରହିବ – ଅଳତା ଫଡା ପରି ତା’ଉପରେ ସର ପଡିବ – ଦି’ପହର ଧୂପରେ ଠାକୁରଙ୍କ କତିରେ ତାହାହିଁ ଭୋଗ ଲାଗେ – ସେ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ କେବଳ ସେତିକି ସେବା କରନ୍ତି । ଆଉ ତୋଳାଏ ଆପୁ, ପାଏ ଗଞ୍ଜେଇ ଖଞ୍ଜା । ଦିନରାତି ତାଙ୍କ ହାତରୁ ଗଞ୍ଜେଇ ଚିଲମ ମୋଟେ ଛୁଟଣ ନ ଥାଏ । ତେଣୁ ତାଙ୍କ ଆଖି ଯୋଡିକ ସାନ ସାନ ସିନ୍ଦୂରବିନ୍ଦୁ ପରି ଲାଲ । ସବୁବେଳେ ସେ ଖାଲି ମିଞ୍ଜିମିଞ୍ଜି କରି ଚାହାଁନ୍ତି । ତାଙ୍କ ଗଞ୍ଜେଇ ଚିଲମଟା ହାତେ ଲମ୍ବ । ଦଶ ପନ୍ଦର ଜଣ ଭଗତ-ଚେଲା ସବୁବେଳେ ତାଙ୍କୁ ବେଢି ବସିଥାନ୍ତି । ଗଞ୍ଜେଇଟିପା କାମ ପାଂଚ ଛ’ଜଣଙ୍କ ହାତରେ ଲାଗିଥାଏ । ମନ୍ଦିରରୁ ପ୍ରସାଦ ସେବାକରି ସବୁବେଳେ ଏମାନେ ପାଖରେ ହାଜର ।
ଧୂଳିଆବାବା
You may also like
ଗପ ସାରଣୀ
ଲୋକପ୍ରିୟ
ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଗପ
- ପୂଣ୍ୟକର୍ମର ମୂଲ୍ୟ
- ଚିଦାମ୍ବରର ଧର୍ମଜ୍ଞାନ
- ଆକାଶରେ କେତେ ତାରା?
- ଦୂରଦ୍ରଷ୍ଟା ବଣିକ
- ଯୋଗ୍ୟ କିଏ?
- ନିରକ୍ଷର ସେନାପତି
- ପ୍ରକୃତ ପ୍ରତିନିଧି
- ଦୃଢ ଇଚ୍ଛାଶକ୍ତି ଅସମ୍ଭବକୁ ସମ୍ଭବ କରିଦିଏ
- ଲୋଭର ଫଳ
- ବୋକାମାନଙ୍କର ତାଲିକା
- ବଦାନ୍ୟ ଜମିଦାର
- ମୁଁ ରାଜା କି ମନ୍ତ୍ରୀ ହେବିନି, ହେବି ବାବାଜୀ
- ସିଂହ ଏବଂ ମୂଷା
- କଥା କହୁଥିବା ଗୁମ୍ଫା
- ଗୋପାଳଙ୍କ ରୋଷେଇ
- ସିଂହ ଏବଂ ଠେକୁଆର ଗପ
- ନମ୍ରତା ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭୂଷଣ
- ତ୍ୟାଗର ଫଳ
- କୂପମଣ୍ଡୁକ
- ଚନ୍ଦ୍ର ଜ୍ୟୋତି କଥା
- ଗର୍ବ ଭାଙ୍ଗିଦେଲେ ଜଳପରୀ
- ଯେସାକୁ ତେସା
- ଆଚରଣରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ
- ଶତ୍ରୁକୁ ମିତ୍ର କରିବା ଉପାୟ
- ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ବୈକୁଣ୍ଠ
- ବଚନର ମୂଲ୍ୟ
- ଗଧ ମନେ ମନେ ଠାକୁର
- ମୃଗନୟନୀ କଥା
- ମିଥ୍ୟାଭିମାନ
- ଅବତାର ଭକ୍ଷଣ
- ଚୁଲ୍ଲପଦୁମ ଜାତକ
- ଅଲୀନଚିତ ଜାତକ
- ବଧୁ ନିର୍ବାଚନ
- ଖୋସାମତିଆ
- ପବିତ୍ର ଜୀବନ
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ମୌନାବତୀ କଥା
- ବନପରୀ
- ଶିବ ପୁରାଣ
- ମାଙ୍କଡ ଓ ଗୁଣ୍ଡୁଚି ମୂଷା
- ପ୍ରଭାବତୀ କଥା
- ଠିକଣା
- ଶିକାରୀ ଏବଂ ପକ୍ଷୀ
- ସାହାସିକ କାର୍ଯ୍ୟ
- ପାପ
- ମହାଭାରତ
- ଡରୁଆ ପିଲାଟି ଦୁର୍ଦ୍ଧର୍ଷ ବୀର ପାଲଟିଗଲା
- ଖରପୁତ ଜାତକ
- ନ୍ୟାୟ ବିଚାର
- ମହାରାଜାଙ୍କ କଳା
- ତିନି ପରୀକ୍ଷା
- ଭାଣ୍ଡର ଲଢେଇ
- ବିଚିତ୍ର ପୁଷ୍ପ
- ଭିକ୍ଷାଦାନ
- ଅଲକ୍ଷଣା ମୁହଁ କାହାର
- ସର୍ବୋତ୍ତମ ଔଷଧ
- ଯାହାଙ୍କର ଦରବ ତାଙ୍କୁ ଦେଲେ ସେ ଖୁସି ହେବେ କେମିତି
- କପଟୀର ଅନ୍ତ ଖରାପରେ ଶେଷ ହୁଏ
- ଟମଥମ୍ବ
- ମନୋନୟନ
- ସାତ ନକ୍ଷତ୍ର
- ଭୁଲାମନ
- କୃତଜ୍ଞ ଓ କୃତଘ୍ନ
- ସମୟର ମୂଲ୍ୟ
- କୁଆ ଏବଂ ପେଚା କାହାଣୀ
- କନକ ଉପତ୍ୟକାର କାହାଣୀ
- ଶତ୍ରୁକୁ ସତ୍କାର
- ଦୁଇଟି ବୃକ୍ଷର କଥା
- ପ୍ରତ୍ୟେକ ଜିନିଷ କାମରେ ଆସେ
- ପାଞ୍ଚ ପ୍ରଶ୍ନ
- ଯେସାକୁ ତେସା
- ତିନୋଟି ମାଛର କାହାଣୀ
- ଗୁରୁଭକ୍ତି
- ଦୁଷ୍ଟ ଚିଲ ଓ ଚତୁର କଙ୍କଡା
- ସଂଚୟର ମହତ୍ୱ
- ବୁଦ୍ଧିମାନ ବାଳକ
- ଘୋର୍ ଅପରାଧ
- ନୀଳବର୍ଣ୍ଣ ଶୃଗାଳ କଥା
- ବ୍ୟାକୁଳ ଭରତ
- ରାଜବୈଦ୍ୟଙ୍କ ଚିକିତ୍ସା
- ଅମ୍ବା
- ଅଧିକାର
- ମୁଁ ଘାତକିନୀ ରାଜ ଜେମା
- ରାକ୍ଷସର ଧର୍ମ
- ସଚ୍ଚା ଶିଳ୍ପୀ
- ପୁରସ୍କାର
- ଅସଲ କବିରାଜ
- ଆଦର୍ଶ ଗୁରୁଭକ୍ତ କଠ
- ଅପୂର୍ବଙ୍କ ପରାକ୍ରମ
- ଭୀରୁର ଭୂମିକା
- ସ୍ୱପ୍ନ ଦୁଃସ୍ୱପ୍ନ
- ହାଡବାଇ କଥା
- କୁହୁକ ହାଣ୍ଡି
- ଛିଟିକିଣି
- ଭୂତୁଣୀ
- ଧର୍ମ ଅଧର୍ମ
- ଆତ୍ମସମ୍ମାନ
- ସିଂହ ଆଉ ହରିଣ
- ମଲାପୁଅ ବଂଚିଲା
- ବୁଝାମଣା
- ଦୁଇ ବୈଦ୍ୟ
- ସାଧୁକୃପା
- ଅବ୍ଦୁଲ୍ଲାର ଚାଲାକି
- ବୀର ଦାସ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଗୁରୁ ମହାଶୟ ଗୋପାଳ
- ମୂର୍ଖତାର ଫଳ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ସତ୍କର୍ମର ପୁଣ୍ୟଫଳ
- ମହାଭାରତ
- ବିବେକ ଓ ବଚନ
- ଇଚ୍ଛା ପୁର୍ତି
- ପ୍ରକୃତ ଜ୍ଞାନ
- ଦସ୍ୟୁ ରାଜକୁମାର
- ମିଠା କଥାର ମହତ୍ୱ
- ସାଷ୍ଟାଙ୍ଗ ପ୍ରଣିପାତ
- କଦମ୍ବ ଓ କାଦମ୍ବିନୀ
- ବଲ୍ଲଭର ବ୍ୟାଧି
- ଚମର ଜୋତା
- ଡାଆଁସର ଗର୍ବ
- ଥମ୍ବଲୀନା
- ରୂପଧରଙ୍କ ଯାତ୍ରା
- ଗୋପାଳ ଭାଣ୍ଡ
- ବଗଲା-ବଗୁଲୀଞ୍ଚ
- ଅଯେୟ ଯୋଦ୍ଧା
- ବୀଣାର ବିବାହ
- ଯେସାକୁ ତେସା
- ଉଦ୍ଧତ ଛାଗ
- ସୁବର୍ଣ୍ଣ ପଥର
- ପରୀସୁନ୍ଦରୀ, ବୋକାଙ୍କୁ କରିଲେ ବୁଦ୍ଧିଆ
- କିଏ ମହାନ୍?
- ରାକ୍ଷସ ଓ ଦୁଇ ବନ୍ଧୁ
- ଭ୍ରମ ଧାରଣା
- ମିଛୁଆ, ଖଚୁଆ, ଚୁଗୁଲିଆ
- ବିକ୍ରମାଦିତ୍ୟଙ୍କ ବନଗମନ
- ସ୍ୱ ଗୋତ୍ରର ଅନ୍ନ
- ଅବିଶ୍ୱାସୀ ଉସମାନ ଓ ଚଣ୍ଡାଳ କନ୍ୟା କଳା
- ଦାନଦେଇ ପ୍ରତିଦାନ ଆଶା କରିବା, ବ୍ୟବସାୟ
- ବିଚିତ୍ର ଏ ଦୁନିଆ
- ଶୁଆ ପକ୍ଷୀର ଚାତୁରୀ
- ଦୟା, କ୍ଷମା ଓ ସେବା ହିଁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଧର୍ମର ମୂଳତତ୍ତ୍ୱ
- କଚ
- ସନ୍ଦେହ ନିବାରଣ
- ନିର୍ଭୀକଙ୍କୁ ଭାଗ୍ୟ ସହାୟ
- ନିର୍ଭରତା ଶିଖ
- ତାଙ୍କର ତୁଳନା ନାହିଁ
- କ୍ରୋଧ ମଣିଷର ଶତ୍ରୁ
- ତିନୋଟି ରେଖା
- ମାଙ୍କଡ ଏବଂ ଘଂଟି
- ରୂପଧରଙ୍କ ଯାତ୍ରା
- ମଣିଷ ପ୍ରକୃତି
- ଶିବ, ବିଷ୍ଣୁ, ବୁଦ୍ଧ, ଜଗନ୍ନାଥ ଏବଂ ଓଡିଶା
- କବିର ପରୀକ୍ଷା
- ଧର୍ମ ସହିବ ନାହଁ
- ଉପସ୍ଥିତ ବୁଦ୍ଧି ବିପଦରୁ ରକ୍ଷା କରେ
- ମିତ୍ରତାର ମୂଲ୍ୟ
- ସୁବର୍ଣ୍ଣ ମୟୁରୀ
- କୁଶଳ ବୁଦ୍ଧି
- ଦୁଷ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ଦୂରରେ
- ଧୂଳିଆବାବା
- ଉତ୍ତମ ଗାଈ
- ଦାଢି ଟାଣୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିକୁ ପୁରସ୍କାର
- ସାବାସ୍ ବିଶାନ
- ବିକ୍ରମାଦିତ୍ୟଙ୍କ ବିବାହ
- ବ୍ରହ୍ମା ଏବଂ ସରସ୍ବତୀ
- ପଦବୀର ବଳ
- ଅଦ୍ଭୁତ ବାୟସ
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ବିଳମ୍ବିତ ବୁଦ୍ଧି!
- ଜୟଲକ୍ଷ୍ମୀ କଥା
- ଅତି ଭକ୍ତି
- ନେତ୍ରଦର୍ଶୀ
- ସୁନାପାଇଁ ବନ୍ଦିଶାଳା
- ନର୍ତକ ଛାଗଳ
- ଶକରକନ୍ଦ
- ପ୍ରଜା ଚାହିଁ ରାଜା
- ସାପ ମାନଙ୍କର କାହାଣୀ
- ଅବୋଲକରାର ଜନ୍ମ କଥା
- ଆଶାବାନ ଚୋର
- କନକ ଉପତ୍ୟକାର କାହାଣୀ
- ଶତ୍ରୁ – ମିତ୍ର
- ମାଆଙ୍କ ପ୍ରେରଣା ପିଲାଟିକୁ ବଡମଣିଷ କରିଦେଲା
- ସୁରେଖାର ଠାକୁର
- ବୁଦ୍ଧିମାନ୍ ବୈଦ୍ୟ
- ଅଜ୍ଞାନୀ – ଜ୍ଞାନୀ
- ଶୁଭ ମୁହୂର୍ତ୍ତ
- ଆନ୍ତର ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ
- ଗୁରୁଙ୍କ ପ୍ରତି ନିଷ୍ଠା ଓ ଭକ୍ତି
- କପଟୀକୁ ବିଶ୍ୱାସ କର ନାହିଁ
- ସ୍ୱପ୍ନ ବିଳାସ
- ସଚ୍ଚା ବିଦୂଷକ
- ସେନାପତି ନିର୍ବାଚନ
- ଭାଗ୍ୟ
- ଈର୍ଷ୍ୟା
- ଶେଷ ଇଚ୍ଛା
- ଗୋପୀର ସହର ଯାତ୍ରା
- ଡାକୁ ଭୈରବ
- ଦଧିବାହନ ଜାତକ
- ବୁଢ଼ା ମାଙ୍କଡ଼ର ପ୍ରତିଶୋଧ
- ଘଂଟି ବନ୍ଧା ଓଟ କଥା