ଦେଗାଁର ହନୁମାନଜୀ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଦେବତା । ସେ ତ ଆଉ ଆଜିକାଲିକା କଳିଯୁଗର ଦେବତା ନୁହଁନ୍ତି, ସତ୍ୟଯୁଗରୁ ସେଠାରେ ସେ ବିରାଜୁଛନ୍ତି । ସେଠାକାର ମହନ୍ତ ମହାରାଜାଙ୍କ ନାମ ହନୁମାନ ଦାସ । ତାଙ୍କର ବି ଠିକ୍ ସେହିପରି ମହିମା । ବଡ ବଚନସିଦ୍ଧ ପୁରୁଷ ଥିଲେ ସେ । ଯାହାକୁ ଯାହା ସେ ଆଜ୍ଞା କରୁଥିଲେ, ତୁରନ୍ତ ତାହା ଫଳିଯାଉଥିଲା । ତେଣୁ ତାଙ୍କ ମହିମା କଥା ପୃଥିବୀଯାକ ଜାରୀ । ନାଗପୁର ମରହଟ୍ଟା ଫୌଜଦାର ସବୁ କଥା ଶୁଣିପାରି ତାଙ୍କୁ ଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ଅଇଲା । ସକାଳଓଳିଆ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ଗୋଟାଏ କାନ୍ଥଡା ଉପରେ ବସି ଗଞ୍ଜେଇ ଟିପୁଥିଲେ । ଦୂରକୁ ଅନାଇ ଦେଲେ ଯେ ଗୋଟାଏ ଖୁବ୍ ବଡ ଦନ୍ତାହାତୀ ଉପରେ ଅମାରି କସା, ତା ଉପରେ ପାଟଛତା ଉଡୁଛି, ଫୌଜଦାର ତା ଉପରେ ବସି ଆସୁଛି । ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ଖାଲି ଏତିକି କହିଲେ, ହଁ – ଚେଲ୍ ବାବା କାନ୍ଥଡା ଚେଲ୍! ଆଉ କଣ କାନ୍ଥଡା ସେଠି ରହିପାରେ, ଚାଲିଲା । ତେଣୁ ଆସୁଛି ହାତୀ, ଏଣୁ ଯାଉଛି କାନ୍ଥଡା, ଅଧବାଟରେ ସେମାନେ ହେଲେ ଭେଟାଭେଟି! ଫୌଜଦାର ଯିମିତି ଅନାଇ ଦେଇଛି ଆଉ କଣ ହାତୀରେ ସେ ବସିପାରେ । ଖପ୍କରି ହାତୀରୁ ଡେଇଁପଡି ଲମ୍ ଲମ୍ ଗୋଡତଳେ ପଡିଗଲା । ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ତାଙ୍କୁ କଲ୍ୟାଣ କଲେ, ଜୀତେରହୋ – ଜୀତେରହୋ ବଚ୍ଚା, ଉଠ – ଉଠ । ଫୌଜଦାର ଯିମିତି ଉଠିଛି, ସାଙ୍ଗେ ସାଙ୍ଗେ ତମ୍ବା ପାଟିଆରେ ବାରବାଟୀ ଜମି ଅକରା ସନନ୍ଦ କରିଦେଲା । ଏହି ମହନ୍ତ ଗାଦିରେ ବସିଥିଲେ – ବାରଶ ବାର ବରଷ ବାର ମାସ ବାର ଦିନ । ସେ ତ ଥିଲେ ଇଚ୍ଛାମୟ ପୁରୁଷ, ଆଉ ପୃଥିବୀରେ ରହିବାକୁ ତାଙ୍କର ମନ ବଳିଲା ନାହିଁ । ଅଯୋଧ୍ୟାକୁ ଖବର ଗଲା । ହନୁମାନ ଗାଦିରୁ ଜଣେ ଚେଲା ଆସିଲେ । ୟାଙ୍କ ହାତରେ ଗାଦି ଦେଇ ସେ ସ୍ୱର୍ଗକୁ ଚାଲିଗଲେ । ଏ ଚେଲାଙ୍କ ନାମ ମର୍କଟ ଦାସ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ । ଗାଦିର ମହିମା – ଏ ମହନ୍ତ ବି ଠିକ୍ ସେହିପରି । ୟାଙ୍କ ସମୟରେ ପଡିଲା ଫିରିଙ୍ଗୀ ଅମଳ ଜାରୀ । ସବୁ ଶୁଣି କଟକ ସାହେବ କହିଲା, କ୍ୟା – ହିନ୍ଦୁ ଫକିରଟା ଖଜଣା ନ ଦେଇ କେଉଁ ଏତେଗୁଡାଏ ଜମି ମାହାଳିଆ ଖାଏଗା? ବୋଲାଓ ଉସ୍କୁ ହାମ୍ ଦେଖେଙ୍ଗା । ପରବାନା ପାଇ ମହନ୍ତ ଘୋଡାରେ ଚଢି ବାହାରିଲେ । ଆଗରେ ତାଙ୍କର ବାନା ବୈରଖ ଉଡୁଛି, ହରିବୋଲ ବି ପଡୁଛି, କୀର୍ତନ ଲାଗିଛି, ଯାଇ ବିଜେ ହୋଇଗଲେ ମହାନଦୀ କୂଳରେ । ଭୋଦୁଅ ମାସିଆ ଦିନ – ମହାନଦୀ ଏକୂଳ ସେକୂଳ ଖାଉଛି । ବର୍ଷା ତୋଫାନ ବୋଲେ ମୁହିଁ – ନାଉରି କହିଲା, ନାଆ ଫିଟାଇବି ନାହିଁ । ପାରି ହେଉଛନ୍ତି କିମିତି? ମହନ୍ତ ମହାରାଜ ଆଜ୍ଞା କଲେ, ପରବା ନାହିଁ । ତାଙ୍କ କାଖରେ ଯେଉଁ ବାଘଛାଲ ଥିଲା, ତାକୁ ସେ ପାଣିରେ ପାରି ଦେଲେ – ଆପେ ବିଜେ ହୋଇଗଲେ, ଅଧିକାରୀ ଟହଲିଆ ସୁଆର ଚଳିବା ଭଳି ଲୋକଙ୍କୁ ପାଖରେ ବସାଇ ନେଲେ । ଜଣେ ଛତିଆ ମହନ୍ତଙ୍କ ମୁଣ୍ଡ ଉପରେ ପାଟଛତି ଟେକିଥାଏ । ଦୁଇ ଜଣ ବାହିଆ ଛାଲ ବାହି ଯାଉଥାନ୍ତି । ଏଣେ ମହାନଦୀ ଆରକୂଳରେ ସାହେବ ରାଉଟି ପକାଇ ବସିଥିଲା । ଦୂରବୀନରେ ଚାହିଁଦେଲା, ପାଖ ଲୋକଙ୍କୁ ପଚାରିଲା, ଏ କ୍ୟା? ତହୁଁ ଲୋକେ କହିଲେ, ହିନ୍ଦୁ ଫକିର ବିଜେ ହୋଇ ଆସୁଛନ୍ତି । ଏସବୁ ଦେଖି ସେ ସାହେବ ଆଉ କଣ ଚୌକିରେ ବସିବ – ସିଧା ନଈକୂଳକୁ ଧାଇଁ ଆଇଲା । ମୁଣ୍ଡରୁ ଟୋପି ତଳେ ରଖି ସେ ତିନି ସଲାମ କଲା । କହିଲା – ଯାଓ ଫକିର! ତୁମାରା ଜମିନ ବାହାଲ । ଏ ମହନ୍ତ ଦେଢହଜାର ବର୍ଷ ଗାଦିରେ ବସିଥିଲେ । ତାଙ୍କର ଉତାରେ ସେ ଗାଦିରେ ବସିଲେ ଜମ୍ବୁବାନ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ । ସେ ମନ୍ଦିର ପଛପଟରେ ଯେଉଁ ଦି ଫାଙ୍କୁଡିଆ ବୁଢା ସାହାଡା ଗଛ ଦେଖୁଛ, ଏଟା କଣ ଜାଣ? ମହନ୍ତ ଦିନେ ସାହାଡା ଦାନ୍ତକାଠିରେ ଦାନ୍ତ ଘଷୁଥିଲେ । କାଠିଖଣ୍ଡ ଦାନ୍ତରେ ଚିରି ଜିଭ ଛେଲିପକାଇ ଦୁଇ ଖଣ୍ଡ କାଠି ଯୋଡି ମାଟିରେ ପୋତିଦେଲେ । ତା ଉପରେ ଯେମିତି ସେ ଟୋପାଏ ପାଣି ପକାଇଛନ୍ତି, ସିମିତି ତାହା ଗଜେଇ ଗଲା । ଏଇଟା ହେଉଛି ସେଇ ଗଛ । ବର୍ତ୍ତମାନ ମହନ୍ତଙ୍କ ନାମ ବାନ୍ଦର ଦାସ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ । ଏପରି ପୁରୁଷ କାହିଁ ଦେଖା ନାହିଁ, ନ ଥିବ ବୋଧେ । ପଂଚହତା ମର୍ଦ, ଗାଲ ଓଠ ଛାତିରେ ଲାଗିଯାଇଛି, ବେକ ଦିଶେ ନାହିଁ । ବାହୁ ଆଉ ଲୋକଙ୍କ ଜଙ୍ଘ ପରି, ମୋଟା ପେଟଟି ଗୋଟିଏ ଦଶନୌତିଆ ଘୁମ । ଅଜଣା ଲୋକ ତାଙ୍କୁ ହଠାତ୍ ଦେଖି କହିବେ, ମହନ୍ତ ଲଙ୍ଗଳା । ନାହିଁ ନାହିଁ – ଚାଖଣ୍ଡେ ଚୌଡା ଦେଢ ହାତ ଲମ୍ବ ଖଣ୍ଡେ କନା କୌପୀନ ସେ ମାରିଥାଆନ୍ତି । ଜଙ୍ଘକୁ ଜଙ୍ଘ ଲାଗିଯାଇଛି – ପେଟଟି ତାଙ୍କର ଝୁଲିପଡିଛି, ତେଣୁ କୌପୀନ ଦିଶେ ନାହିଁ । ଏ ମହନ୍ତଙ୍କର ବି ମହିମା ଅପାର । ସେ ମନ୍ଦିରରେ ଏତେ ଖଟ ପଲଙ୍କ, ହେଲେ ସେ କୋଉଥିରେ ବି ଶୋଇବେ ନାହିଁ, ସବୁବେଳେ ଖାଲି ସେ ଧୂଳିରେ ଗଡୁଥାନ୍ତି । ଏଣୁ ତାଙ୍କ ଦେହଯାକ ଧୂଳିଧୂସର । ତାଛଡା ସେ କେବେ ବି ସ୍ନାନ କରନ୍ତି ନାହିଁ, ପାଣି ମଧ୍ୟ ଛୁଅନ୍ତି ନାହିଁ । ଏଥିପାଇଁ ଲୋକମାନେ ସେ ମହନ୍ତ ମହାରାଜଙ୍କୁ ଧୂଳିଆବାବା ବୋଲି ଡାକନ୍ତି । ମନ୍ଦିରରେ ଏତେ ଧନଦୌଲତ, ଏତେ ପିଠା ଖଜା, ହେଲେ ସେ ମହନ୍ତ ସେସବୁ କିଛି ବି ଛୁଇଁବେ ନାହିଁ । ଦଶ ସେର ନିରୁତା ଦୁଧ ଆଉଟି ଆଉଟି ପାଂଚ ସେର ରହିବ – ଅଳତା ଫଡା ପରି ତା’ଉପରେ ସର ପଡିବ – ଦି’ପହର ଧୂପରେ ଠାକୁରଙ୍କ କତିରେ ତାହାହିଁ ଭୋଗ ଲାଗେ – ସେ ମହନ୍ତ ମହାରାଜ କେବଳ ସେତିକି ସେବା କରନ୍ତି । ଆଉ ତୋଳାଏ ଆପୁ, ପାଏ ଗଞ୍ଜେଇ ଖଞ୍ଜା । ଦିନରାତି ତାଙ୍କ ହାତରୁ ଗଞ୍ଜେଇ ଚିଲମ ମୋଟେ ଛୁଟଣ ନ ଥାଏ । ତେଣୁ ତାଙ୍କ ଆଖି ଯୋଡିକ ସାନ ସାନ ସିନ୍ଦୂରବିନ୍ଦୁ ପରି ଲାଲ । ସବୁବେଳେ ସେ ଖାଲି ମିଞ୍ଜିମିଞ୍ଜି କରି ଚାହାଁନ୍ତି । ତାଙ୍କ ଗଞ୍ଜେଇ ଚିଲମଟା ହାତେ ଲମ୍ବ । ଦଶ ପନ୍ଦର ଜଣ ଭଗତ-ଚେଲା ସବୁବେଳେ ତାଙ୍କୁ ବେଢି ବସିଥାନ୍ତି । ଗଞ୍ଜେଇଟିପା କାମ ପାଂଚ ଛ’ଜଣଙ୍କ ହାତରେ ଲାଗିଥାଏ । ମନ୍ଦିରରୁ ପ୍ରସାଦ ସେବାକରି ସବୁବେଳେ ଏମାନେ ପାଖରେ ହାଜର ।
ଧୂଳିଆବାବା
You may also like
ଗପ ସାରଣୀ
ଲୋକପ୍ରିୟ
ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଗପ
- ମହାଭାରତ
- ନ ହେବା କଥାକୁ ଚେଷ୍ଟା
- ମଧୁମାଳତୀ କଥା
- କଇଁଚର ଉଡିବାକୁ ଇଚ୍ଛା
- ଡାହାଣୀ ଓ ସାହାସୀ ଭଉଣୀ
- ଅସଲ କଥା
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ତଥାଗତ ଓ ପୂର୍ଣ୍ଣମାସୀ
- ପଙ୍ଗୁ ଲଙ୍ଘିପାରେ ଦୁର୍ଗମ ଗିରି
- ବୁଦ୍ଧିର ଦୌଡ
- ରୋଗ
- ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ବୈକୁଣ୍ଠ
- କେହି କାହାର ପ୍ରଭୁ ନୁହଁନ୍ତି
- ବର୍ଷା ରାତିର ଚୋର
- ନୂଆ ମହାଭାରତ
- ଭ୍ୟାନହୁଙ୍କୁସ୍ ଓ ତାର ତମାଖୁ ହୁକା
- ବୀର ହନୁମାନ
- ରେଶମୀ ବସ୍ତ୍ର
- ତତ୍କଳ ଜାତକ
- ଶତ୍ରୁ – ମିତ୍ର
- ଉପସ୍ଥିତ ବୁଦ୍ଧି ବିପଦରୁ ରକ୍ଷା କରେ
- ବଦ୍ ଖର୍ଚ୍ଚ ଓ ସଂଚୟ
- ସବୁ ମୁଖେ ପରିସ୍ରା କରେ
- ପରିଶ୍ରମ ହିଁ ଶ୍ରେଷ୍ଠ
- ଭୁଲାପଣ
- ବିଦ୍ୟାବତୀ କଥା
- ଶଶ ଜାତକ
- ଚାଷୀର ବୁଦ୍ଧି
- ଶେଷ ଇଚ୍ଛା
- ଶୁକପକ୍ଷୀ
- ଗୋପୀର ଅନୁମାନ
- ମହାଭାରତ
- ଦିପ ଜାତକ
- ବିପଦର ବାନ୍ଧବୀ ଅପ୍ସରା
- ଦୂର ପର୍ବତ ସୁନ୍ଦର
- ଭଲମନ୍ଦ
- ବିଚିତ୍ର ପୁଷ୍ପ
- ରାଷ୍ଟ୍ରପତିଙ୍କ ମହାନତା
- ମହାଭାରତ
- ଚନ୍ଦ୍ର ରାଜାଙ୍କର କାହାଣୀ
- ବୀରକ ଜାତକ
- ରାକ୍ଷସ ଓ ସାହସୀ ପିଲା
- କାହା ମନରେ କ’ଣ ଅଛି
- କ୍ରୋଧରୁ ଲାଭ!
- କହିବା, କରିବା
- କରୁଣାବତୀ କଥା
- ଶାଶ୍ୱତ ସନ୍ଦେଶ
- ହାତ ଖର୍ଚ୍ଚ
- ଗୋଟିଏ ହାତରେ ତାଳି ବାଜେନା
- ଧର୍ମବତୀ କଥା
- ବିଚିତ୍ର ପୁଷ୍ପ
- ଦୁଇ ମୂର୍ଖ ବ୍ୟବସାୟୀ
- ଅବିଶ୍ୱାସି ବନ୍ଧୁ
- ଶତ୍ରୁକୁ ସତ୍କାର
- ମହାଭାରତ
- ଶିବ, ବିଷ୍ଣୁ, ବୁଦ୍ଧ, ଜଗନ୍ନାଥ ଏବଂ ଓଡିଶା
- ଉଦାରତା
- ଖୋଳିଥିବା ଗର୍ତ୍ତରେ ନିଜେ
- ପରିବର୍ତ୍ତନ
- ସିଦ୍ଧିଲାଭର ସଦୁପଯୋଗ
- ମୁର୍ଖ ପଣ୍ଡିତ କଥା
- ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କ କରୁଣା
- ଜୟଲକ୍ଷ୍ମୀ କଥା
- ସିଂଧୁକପକ୍ଷୀର ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣ ପୁରୀଷ
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ଦୁର୍ମଦ
- ରାଜାଙ୍କ ପରୀକ୍ଷା
- ଆମେ ଇଣ୍ଡିଆନ ଦେବା ଶିଖିଛୁ, କାହାଠାରୁ ଛଡେଇ ନେବା ଶିଖି ନାହୁଁ
- ମୁଖା ଦ୍ୱାରା ମୁଖକୁ ଆବୃତ କରିବା
- ପ୍ରାପ୍ତ ଧନ
- ତିନି ଗୁଲାମ
- ଭାଗ୍ୟଦେବୀ
- ପୁଣ୍ୟବାନ୍
- ପୋଖରୀର ଛୋଟ ମାଛ
- ସାହାଯ୍ୟ କଲେ ସାହାଯ୍ୟ ମିଳେ
- କୁଆ ଏବଂ କଳାନାଗ
- ଗୋରା ସାହେବ କଳା ମଣିଷଙ୍କୁ କ୍ଷମା ମାଗିଲେ
- ମୌନାବତୀ କଥା
- କନକ ଉପତ୍ୟକାର କାହାଣୀ
- ପରର ସ୍ତ୍ରୀ ରାଜକନ୍ୟା
- ମୃତ୍ୟୁକୁ କେହି ଦେଖିପାରନ୍ତି ନାହିଁ କାହିଁକି?
- ସାବାସ୍ ମହାରାଜ!
- ସାପ ଏବଂ ବେଙ୍ଗକଥା
- ବନ୍ଧୁତ୍ୱ
- ବନ୍ଧୁତା
- ନାରୀ ମାୟା ଦେବେ ଅଗୋଚର
- ବିଲୁଆର ଉପଦେଶ
- ମାତୃଭକ୍ତ ପରଶୁରାମ
- ଚୋରର ଆଚରଣ ବଦଳିଗଲା
- ମାଗଣା ଟଙ୍କା
- ବିଶ୍ୱାସରେ କେବେ ବିଷ ଦିଅନା
- ମୃଗନୟନୀ କଥା
- ସ୍ୱର୍ଗ ଗମନ
- ମାଛଖିଆ ଭୂତ
- ମାନବର ସହନଶୀଳତା ବଡ ଗୁଣ
- ପିଶାଚର ଦୁରାଶା
- ପରିଶ୍ରମର ଫଳ
- ପାଞ୍ଚ ପ୍ରଶ୍ନ
- ପାଞ୍ଚ ପ୍ରଶ୍ନ
- ଯୋଗିନୀ
- ପ୍ରକୃତ ଜ୍ଞାନ
- ଶୁଆର ମୃତ୍ୟୁ
- ଗନ୍ଧର୍ବ ମାଳା
- ରେଡକ୍ରସ ଜନ୍ମଦାତା
- ସିଦ୍ଧିଲାଲୟମ୍ – ୧୯
- ଫିଜିନିବାସୀ ଭାରତୀୟମାନେ ବିପଦଗ୍ରସ୍ତ
- ମିତ୍ରତାର ମୂଲ୍ୟ
- ତ୍ୟାଗ ଓ ଭୋଗ
- ପଣ୍ଡିତ ବିଷ୍ଣୁଶର୍ମା ଓ ପଞ୍ଚତନ୍ତ୍ର
- ମହାଜନୀ କାରବାର
- ସ୍ୱପ୍ନ ବିଳାସ
- ଶିବଲୀଳା
- ପାଖରେ ଶୁଏ କାନରେ କହେ
- କୁଆ ଗଣତି
- ଗୋପାଳର କାର୍ତିକ ପୂଜା
- ଶିବମଲ୍ଲଙ୍କ କାହାଣୀ
- ଅନୁରୋଧବତୀ କଥା
- ଚମର ଜୋତା
- ଜୟ ପରାଜୟ
- ପ୍ରାର୍ଥୀ ମନୋନୟନ
- ସୁଖରାମ ଆଉ ଦୁଃଖରାମ
- ଆଜ୍ଞାବହ ଆରୁଣୀ
- ତୃତୀୟ ପ୍ରତିବେଶୀ
- ମଳୟବତୀ କଥା
- ପ୍ରକୃତ ସନ୍ନ୍ୟାସୀ
- ମଣିଷର ବୁଦ୍ଧି ରାକ୍ଷାସର ବଳ
- ଆୟ ଦେଖି ବ୍ୟୟ କର
- ବିଚିତ୍ର ବଂଶୀ
- ମୁଁ ରାଜା କି ମନ୍ତ୍ରୀ ହେବିନି, ହେବି ବାବାଜୀ
- ଶନି କୋପ ଓ ଧନ ଦେବୀଙ୍କ କୃପା
- କୁକୁର ଶିଖେଇଲା ବୁଦ୍ଧି
- ବେକା ନା ଭଦ୍ର?
- ବହ୍ନି ଦ୍ୱୀପ
- କୁଜାର ଅଦ୍ଭୁତ ଭେଳିକି
- ଭିନ୍ନ ମତ
- ଅନୁସନ୍ଧାନ
- ଦିବାସ୍ୱପ୍ନ
- ଚାକରର ବୁଦ୍ଧି
- ଟମଥମ୍ବ
- ମାଛ ଶିକାର
- ଶିବ ପୁରାଣ
- କର୍ତବ୍ୟପାଳନ ସମୟଠାରୁ ବି ବଡ
- ଯମଙ୍କ ମହିଷ
- ପଥରର ବୁଦ୍ଧମୂର୍ତ୍ତି ଭିତରେ ସୁନାର ବୁଦ୍ଧମୂର୍ତ୍ତି
- ବିଚିତ୍ର ବୀଣା
- ଗୋପୀର ସହର ଯାତ୍ରା
- ନିଜେ ଭଲ ହେଲେ ଦୁନିଆ ଭଲ ହେବ
- ଦୟାବତୀ ଭରତାମ୍ମା
- ଦାନୀ
- ଶାଶୁଙ୍କ ଆତ୍ମା
- ଡେଙ୍ଗା ଗଛର ଗର୍ବ
- ଜାତକ
- ଈଶ୍ୱର ପ୍ରାଥନାର ଚମତ୍କରିତା
- ଗୁଣ ବଡ ନା ସଂଖ୍ୟା ବଡ
- ବାଃ ବାଃ କାଲିବାଇ!
- ପ୍ରଥମେ ନିଜକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କଲେ ଭଲ ମଣିଷ ହେବ
- ହଠାତ୍ ବିନୟ!
- ଶାସନ କ୍ଷମତା
- ତମ୍ବାପାତ୍ରର ଭୂତ
- ଯାହା ପାଇଁ ଯିଏ
- ବୃଷୋତ୍ସର୍ଗ
- ଯେସାକୁ ତେସା
- ଭଲ ବ୍ୟବସାୟ ରାଜନୀତି
- ଗଙ୍ଗାବତରଣ
- ଭଲପାଠ ପଢେନି ବୋଲି ଘରୁ ତଡା ଖାଇଥିବା ପିଲାଟି ବିଶ୍ୱରେ ନାଆଁ ରଖିଲା
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଶିଆଳ ରାଜା କଥା
- ବିଫଳତା ହେଉଛି ସଫଳତାର ଗୋଟିଏ ଗୋଟିଏ ପାହାଚ
- ସମାଧାନ
- କିଏ ମହାନ୍?
- ପ୍ରକୃତ ଶିଷ୍ୟ
- ଯାଦୁ ମହଲ
- ଯୋଗ୍ୟତା ଓ ଯଶ
- ହୀରା ଫେରସ୍ତ
- ମହାଭାରତ
- ଯଥାର୍ଥ ଦାନ
- ଅନ୍ୟର ହୃଦୟ ଜୟକର
- କୃପାଧନ୍ୟ ଭୂଷଣ୍ଡକାକ
- ସମସ୍ତେ ସୁଖରେ ରହନ୍ତୁ
- ଦାଢି ଟାଣୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିକୁ ପୁରସ୍କାର
- କାହାର ପତ୍ନୀ
- ଚଢେଇର ମନ୍ଦବୁଦ୍ଧି
- ବନଲତା କୁମାରୀ ଚରିତ
- ଭୂତୁଣୀର ସର୍ତ୍ତ
- ସ୍ୱପ୍ନରୁ ବାସ୍ତବ
- ପରିବର୍ତ୍ତନ
- ହାର୍-ଜିତ୍
- ହରିଣର ସୁନ୍ଦର ଶିଙ୍ଗ
- ଅଦ୍ଭୁତ କବଚ
- ବିପଦର ବନ୍ଧୁ ପ୍ରକୃତ ବନ୍ଧୁ
- ଶିକାରୀ ଏବଂ ପକ୍ଷୀ
- ବିଷ୍ଣୁଭଟ୍ଟ ବିରଚିତ
- ଅଦ୍ଭୁତ ଦର୍ପଣ
- ପ୍ରଜା ଚାହିଁ ରାଜା
- ବିଷ୍ଣୁ ପୁରାଣ
- ରାଜସମ୍ମାନ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ସଭ୍ୟ ଜମିଦାର
- ମନୋନୟନ
- କୌମୁଦୀ କଥା