ଦେହର ମଳିରୁ ଜୈବିକ ପୁତ୍ର ଅସମ୍ଭବ ତେଣୁ ଗଣେଶ ଏକ କାଳ୍ପନିକ ଚରିତ୍ର । କାହାଣୀ ଅନୁସାରେ ପାର୍ବତୀ ଯେତେବେଳେ ନିଜ ଦେହ ମଳିରୁ ଏକ ପୁତ୍ର ସନ୍ତାନର ଆକୃତି କରି ଜୀବ ଦାନ ଦେଲେ ତାହା କ୍ଷଣିକରେ ଏକ ବାଳୁତ ରୂପଧାରୀ ମନୁଷ୍ୟରେ ପରିଣତ ହୋଇଗଲା, ସେତେବେଳେ ତାଙ୍କ ମୁଣ୍ଡ ହାତୀ ସଦୃଶ୍ୟ ନଥିଲା । ତାଙ୍କ ମୁଣ୍ଡ ଦେଖିବାକୁ ଠିକ୍ ମଣିଷ ପରି ଥିଲା । ଜନ୍ମ ହବାର କ୍ଷଣିକ ମଧ୍ୟରେ ସେ କଥା ହେବା ଏବଂ ସୁରକ୍ଷ୍ୟା ବିଦ୍ୟା ମଧ୍ୟ ଶିଖିଗଲେ ଯେତେବେଳେକି ଏକ ମାନବ ଶିଶୁକୁ ଏହା କିଛି ବର୍ଷ ଲାଗିଥାଏ । ପାର୍ବତୀ ନିଜେ ସ୍ନାନ କରୁଥିବା ସମୟରେ ଗଣେଶଙ୍କୁ ଦ୍ୱାରପାଳ ଭାବେ ଜଗିବାର ଦାଇତ୍ୱ ଦେଲେ । ଏହି ସମୟରେ ଶିବ ଯେବେ ଘରକୁ ଆସି ଗୃହପ୍ରବେଶ ପାଇଁ ଚେଷ୍ଟାକଲେ ସେଥିରେ ଗଣେଶ ବାଧା ଦେଲେ । ବାପା ପୁଅ ଦୁହେଁ ଦୁହିଁଙ୍କୁ ଚିହ୍ନି ନପାରି ଯୁଦ୍ଧ କଲେ । ଦୁଇ ଜଣ ଭଗବାନ ହୋଇ ମଧ୍ୟ କେହି କାହାକୁ ଚିହ୍ନି ନପାରିବା ଏକ ଆଶର୍ଯ୍ୟ ବିବୃତି । ତେବେ ଯାହା ହଉ ଯୁଦ୍ଧରେ ବାପା ଜିତିଲେ ଏବଂ ପୁଅର ମୁଣ୍ଡ ଦେହରୁ ଅଲଗା ହୋଇଗଲା । ପରେ ପାର୍ବତୀ ଏହା ଦେଖି ବହୁତ କାନ୍ଦିଲେ ଏବଂ ପୁଅକୁ ବଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ ଶିବଙ୍କୁ ଅଳି କଲେ ଏବଂ ଗଣେଶ ତାଙ୍କ ପୁଅ ବୋଲି ପରିଚୟ ଦେଲେ । ଶିବଙ୍କର ତ୍ରିଶୁଳରୁ ଛେଦିତ ମୁଣ୍ଡ କେବେ ଯୋଡି ହୁଏନା ତେଣୁ ସେ ଯୋଡି ପାରିବେନି ବୋଲି ନିଜର ଅସାମର୍ଥ୍ୟତାକୁ ଜଣାଇଲେ । ଏଠାରେ ଦ୍ରଷ୍ଟବ୍ୟଯେ ଶିବଙ୍କ ତ୍ରିଶୁଳ ଆଗରେ ନିଜେ ଶିବ ମଧ୍ୟ ଶକ୍ତି ହୀନ । ପରେ ବ୍ରହ୍ମାଙ୍କ ଉପାୟ ଅନୁସାରେ ଶିବ ତାଙ୍କ ଦୂତଙ୍କୁ ଉତ୍ତରଦିଗକୁ ମୁହଁ କରିଥିବା ଜୀବର ମୁଣ୍ଡ କାଟି ଆଣିବାକୁ ଆଦେଶ ଦେଲେ । ନିଜେ ଭଗବାନ ହୋଇ ନିଜ ପିଲା ପାଇଁ କିପରି ଅନ୍ୟ ଜୀବର ମୁଣ୍ଡ କଟାଇବାପାଇଁ ଆଦେଶ ଦେଲେ ଏହା ସାଧାରଣ ତର୍କର ବାହାରେ । ତେବେ ଦୂତ ମାନେ ଖୋଜି ଖୋଜି ଏକ ହାତୀ ପିଲାର ମୁଣ୍ଡକୁ କାଟି ଆଣି ଶିବଙ୍କୁ ଦେଲେ ଆଉ ଶିବ ତାକୁ ଗଣେଶଙ୍କ ଗଣ୍ଡିରେ ଯୋଡି ହାତୀ ମୁଣ୍ଡ ଥିବା ମାନବ ଶରୀରକୁ ଜୀବଦାନ ଦେଲେ; ସେବେଠୁ ଗଣେଶ ହାତୀ ମୁଣ୍ଡ ଧାରୀ ଭଗବାନ । ଏଠାରେ ବିଚାର ଯୋଗ୍ୟଯେ; ପାର୍ବତୀଙ୍କ ଦେହରେ ଏତେ ମଳିଥିଲା ଯେ ସେଥିରୁ ସେ ଏକ ବାଳୁତ ରୂପଧାରୀ ମୂର୍ତ୍ତୀ ତିଆରିକରି ତାକୁ ଜୀବଦାନ ଦେଇଦେଲେ; ଏହିପରି ମଳି ମଣିଷ କିଛି ସହ ବର୍ଷ ନଗାଧେଇଲେଭି ବାହାରିବା କଷ୍ଟ । ସେ ଯାହା ହେଉ ପିତା ଶିବ ଗଣେଶଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କଲାପରେ ମଧ୍ୟ ଦୁଃଖର କିଛି କାରଣ ନଥିଲା, କାରଣ ପାର୍ବତୀ ଆଉଥରେ ନିଜ ମଳିରୁ ପୁନର୍ବାର ଗଣେଶ ତିଆରି କରି ପାରିଥାନ୍ତେ କିମ୍ବା ନିଜ ମଳିଦ୍ୱାରା ଏକ ଗଣେଶ ମସ୍ତକ ବନେଇ ଯୋଡି ଦେଇ ପାରିଥାନ୍ତେ କିନ୍ତୁ ସେତେବେଳେ ବୋଧେ ପାର୍ବତୀଙ୍କ ସହ ଅନ୍ୟ ପ୍ରମୁଖ ଦେବା ଦେବୀଙ୍କର ପାଖରେ ଉପସ୍ଥିତ ବୁଦ୍ଧି ନଥିଲା, କିମ୍ବା ଗଣେଶ ଚରିତ୍ର ସୃଷ୍ଟି କରିଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ବା ଗୋଷ୍ଠୀ ଏହା ବିଷୟରେ ଦୃଷ୍ଟି ଦେଇନଥିଲେ । ଏଠାରେ ସବୁ କିଛି କାଳ୍ପନିକ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ବିଶେଷ ଜ୍ଞାନର ମଧ୍ୟ ଅଭାବ ଅଛି । ତାହା ହେଉଛି ମୁଣ୍ଡ ହେଉଛି ଏକ ଜୀବର ପ୍ରକୃତ ପରିଚୟ ତାହାର ଗଣ୍ଡି ନୁହେଁ । ଯଦି ରାମ ଏବଂ ଦାମ ନାମ ଧାରୀ ମନୁଷ୍ୟ ଦ୍ଵୟଙ୍କ ମୁଣ୍ଡକାଟି ଶରୀର ବଦଳାଇ ଦିଆଯାଏ ଏବଂ ପରେ ଜୀବ ଦାନ ଦିଆଯାଏ ତେବେ ରାମକୁ ଡାକିଲେ ରାମ ଜବାବ ଦବ ଦାମ ନୁହେଁ । ତେଣୁ ଶରୀର ଯାହାର ହେଉନା କାହିଁକି ମୁଣ୍ଡରେ ହିଁ ଜୀବର ପ୍ରକୃତ ପରିଚୟ ଥାଏ । ଯେତେବେଳେ ଶିବ ଏକ ହାତୀ ମୁଣ୍ଡ ଗଣେଶଙ୍କ ଗଣ୍ଡିରେ ଯୋଡ଼ିଲେ ତେବେ ଏହା ଏକ ହାତୀର ହିଁ ପରିଚୟ ଦେବ ପୂର୍ବ ଗଣେଶର ନୁହଁ । ତେଣୁ ଆମେ ପୂଜା କରୁଥିବା ଗଣେଶ, ଗଣେଶ ନୁହଁ ଏକ ହାତୀ ଯାହାର ନାମ କୌଣସି ପୁରାଣରେ ଲେଖା ନାହିଁ । ସେହି ହାତୀ ପିଲାର ନାମ ନା ସେ ଦୂତ ଜାଣିଥିଲେ ନା କାଳ୍ପନିକ ଚରିତ୍ର ଶୃଷ୍ଟିକାରୀ ଲେଖିବାକୁ ଯୌକ୍ତିକ ମନେ କରିଥିଲେ । ଆମେ ଯେଉଁ ଗଣେଶଙ୍କୁ ପୂଜା କରୁଛୁ ଅଯୌକ୍ତିକରେ ମଧ୍ୟ ଏକ ଅଚିହ୍ନା, ନାମ ନଥିବା ହାତୀକୁ ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି ଭୁଲରେ ପୂଜା କରିଆସୁଅଛୁ । ବୈଜ୍ଞାନିକ ବିଚାର ଅନୁଶାରେ ମସ୍ତିଷ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ଜୀବର ମୃତ୍ୟୁ ବୋଲି ଧରା ଯାଏ । ତେଣୁ ଗଣେଶଙ୍କ ମୁଣ୍ଡ ଖଣ୍ଡନ ହୋଇଥିବା ଦିନ ହିଁ କାଳ୍ପନିକ ଗଣେଶଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଯାଇଥିଲା । ଏହା ଆପଣଂକ ବିସ୍ୱାଶକୁ ଆହତ କରିପାରେ କିନ୍ତୁ ନିଜକୁ ତର୍କ ଅନ୍ଧ ଭାବରେ ବଂଚେଇବା ଏବଂ ପର ପିଢ଼ିକୁ ତର୍କ ଅନ୍ଧତ୍ୱ ମାନସିକ ରୋଗରେ ଠେଲିଦେବା ଏକ ମହା ମୁର୍ଖତା ହିଁ ହେବ । ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିର କାଳ୍ପନିକସ୍ତର ବାସ୍ତବିକତା ସହ ମେଳନଖାଏ ଏଵଂ ଅନ୍ଧବିସ୍ଵାଶର ବଶବର୍ତ୍ତୀ ହୋଇ ଅଜ୍ଞାନତାର ଜନନୀ ହୁଏ ତେବେ ଏହାକୁ ମାନସିକ ବିକୃତତା କୁହାଯାଏ ।
ଅଗ୍ରପୂଜ୍ୟ ଗଣେଶ
You may also like
ଗପ ସାରଣୀ
ଲୋକପ୍ରିୟ
ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଗପ
- ସିଂହର କୃତଜ୍ଞତା
- ତୃତୀୟ ପ୍ରଶ୍ନ
- ଚୋର ସାଧୁ ପାଲଟିଲା
- ଦିବା ସ୍ୱପ୍ନ
- ପାଷାଣ ବୋହୂ
- କମଳିନୀ ବିବାହ
- ପ୍ରଥମେ ନିଜକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କଲେ ଭଲ ମଣିଷ ହେବ
- ପରର ସ୍ତ୍ରୀ ରାଜକନ୍ୟା
- ମୁଖିଆଙ୍କର କୁକାର୍ଯ୍ୟ
- ରଙ୍ଗଡ!
- ସ୍ୱାଧୀନତା ଆନ୍ଦୋଳନରେ ନିର୍ଭୀକ ସନ୍ନ୍ୟାସୀ
- ରାଷ୍ଟ୍ରପତିଙ୍କ ମହାନତା
- ଉତ୍ତମ ଶିକ୍ଷକଙ୍କର ସୁଲଭ ଗୁଣ
- ପରିଶ୍ରମ ହିଁ ଶ୍ରେଷ୍ଠ
- ଘୋରକର ଉଦାରତା
- ଗୋଟିଏ ଭଣ୍ଡାରୀର କାହାଣୀ
- ଆମ ଦେଶର ଋଷି ଶୁକଦେବ
- ଛଦ୍ମବେଶ
- ତିନି ତାନ୍ତ୍ରିକ
- ମହାଭାରତ
- ଭାଗ୍ୟକୁ ବିଶ୍ୱାସ
- ଏତେ ସପନକୁ ରାତି କାହିଁ
- ମିତବ୍ୟୟୀ
- ସାତ ନକ୍ଷତ୍ର
- ଭ୍ରମ ଧାରଣା
- ଉତ୍ତରାଧିକାରୀର ଅଧିକାର
- ଭିନ୍ନ ଭାବଧାରା
- ଅସୁନ୍ଦର ରାଜକୁମାର ଓ ସୁନ୍ଦରୀ ରାଜକୁମାରୀ
- କୁହୁଡି ଆମ୍ବ ବଉଳ
- ତମ୍ବାପାତ୍ରର ଭୂତ
- ବୋଧିସତ୍ତ୍ଵ ଓ ବ୍ରହ୍ମରାକ୍ଷସ
- ମହାବଳୀ
- ସିଦ୍ଧିଲାଲୟମ୍ – ୧୯
- ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ
- ଗୁରୁଭକ୍ତି
- ଭାଗ୍ୟ ବୋଲିଭି କିଛି ଅଛି
- ଦସ୍ୟୁ ରାଜକୁମାର
- ବଦଭ୍ୟାସ
- ଗୁରୁଜୀଙ୍କ ଦୋଷ ଧରିଥିବା ନିର୍ଭୀକ ଛାତ୍ର
- ପ୍ରକୃତ ଧନୀ କିଏ?
- ବିଷ!
- ମିଥ୍ୟାଭିମାନ
- ଭୂତ କୋଠି
- ତୁମ ଗାଳି ତୁମର
- ସାଧୁତା ଓ ସତ୍ୟବାଦିତା ମାନବର ଅମୂଲ୍ୟ ସମ୍ପଦ
- ପ୍ରାୟଶ୍ଚିତ
- ବିଚିତ୍ର ପୁଷ୍ପ
- ମଲାମୂଷାର ମୂଳଧନ
- ଯାଦୁକାରୀ ଘଂଟି
- ଲକ୍ଷ୍ୟ ଭେଦ
- ଶକରକନ୍ଦ
- ନମ୍ରତା ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭୂଷଣ
- ଶ୍ରୀ ରାମକୃଷ୍ଣ ପରମହଂସ
- କାକୁଡି କାବ୍ୟ
- ଠକଙ୍କ ଗୁରୁ
- ଅସମ୍ଭବ ତର୍କ
- ତିନୋଟି ମାଛର କାହାଣୀ
- ମତ୍ସ୍ୟ ସୁନ୍ଦରୀ
- ଚିଡିଆ ଗୋଲାମ୍
- ଯେପରି କର୍ମ ସେପରି ଫଳ
- ବିଫଳ କୌଶଳ
- କନକ ଉପତ୍ୟକାର କାହାଣୀ
- ଶୁଭେଚ୍ଛା
- ପୁଷ୍ପବତୀ କଥା
- ଯିଏ ଅନ୍ୟର ଦୁଃଖ ଦୂର କରେ ସିଏ ହିଁ ଈଶ୍ୱର
- ଶଳା ଅନ୍ଧ
- ପ୍ରଶସ୍ତି
- ସଚ୍ଚା ପ୍ରେମୀ
- ବହ୍ନି ଦ୍ୱୀପ
- ଦାନପ୍ରିୟ ରାଜା
- ବନ୍ଧୁତା
- ଧାନ କ୍ଷେତ
- ସର୍ବୋଚ୍ଚ ନ୍ୟାୟାଳୟ
- ବୁଢୀ ଓ ଯୁବତୀ ସ୍ତ୍ରୀ
- ଧର୍ମ ସହିବ ନାହଁ
- କଳ୍ପବୃକ୍ଷ ଓ ଦୟାଳୁ ରାଜା
- ବିଷ୍ଣୁଭଟ୍ଟ ବିରଚିତ
- ମହାଭାରତ
- ଇଏ ମଣିଷ ନା ଦେବତା
- ସାବାସ୍ ବିଶାନ
- ପ୍ରକୃତ ଶୁଭେଚ୍ଛୁ
- ପଡୋଶୀ ରାଜା
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଦୁଇଟି ବୃକ୍ଷର କଥା
- କୁଜାର କୁହୁକ ଲଢେଇ
- ବସନ୍ତର ବାର୍ତ୍ତାବହ
- ଦେବୀଙ୍କ ଅଳଙ୍କାର
- ବାଲେଶ୍ୱରୀ ରାହାଜାନି
- ମିଜାଜ୍
- ଚାଲାଖ୍ ବେପାରୀ
- ବିରବଲଙ୍କ ଘରକୁ ରାସ୍ତା
- ପରୀକ୍ଷା
- ମନ୍ତ୍ରୀ ନିର୍ବାଚନ
- ସମ୍ରାଟ ଅଶୋକ
- ସବୁଠାରୁ ବଡ ଶିଶୁ
- ଅଜବ ପଙ୍ଖା
- ଇଲ୍ଲିସସେଠ୍ ଜାତକ
- ସୁନାର ଆବିଷ୍କାର
- ଭଲପାଠ ପଢେନି ବୋଲି ଘରୁ ତଡା ଖାଇଥିବା ପିଲାଟି ବିଶ୍ୱରେ ନାଆଁ ରଖିଲା
- ବିହଙ୍ଗ କଥା
- ଭଗବାନ ସାକ୍ଷୀ
- ଜଳ ପରୀର କାହାଣୀ
- ବହ୍ନି ଦ୍ୱୀପ
- ଦିପ ଜାତକ
- ପୋତା ଧନ, ପଥର ସମାନ
- ପ୍ରଶଂସା ପତ୍ର
- ତୃତୀୟ ପ୍ରତିବେଶୀ
- ଚନ୍ଦ୍ର ଜ୍ୟୋତି କଥା
- ଚୋର ଅତିଥି
- ବଳୁଆ କିଏ, ଡରୁଆ କିଏ?
- ସିଂହର ଅସୁସ୍ଥତା
- ଚାକରର ଯୁକ୍ତି
- ଅସଲ ଆତସବାଜି
- କଞ୍ଜୁସ୍
- ମୁଖା ଦ୍ୱାରା ମୁଖକୁ ଆବୃତ କରିବା
- ପ୍ରବୀଣଙ୍କ ପାଇଁ ଚାରିମାର୍ଗ
- ଗଧ ଓ ଘୋଡା
- ଦୁର୍ଜ୍ଜନ ସଙ୍ଗର ଫଳ
- ମାତୃ – ଋଣ
- ସ୍ୱର୍ଗ ନର୍କ
- ଅକୃତଜ୍ଞକୁ ଶାସ୍ତି
- ସବୁ କଥାରେ ଦୁଇଟି ପଟ
- କଞ୍ଜୁସ୍ ଓ କରିତ୍କର୍ମା
- ବିଚାରପତିଙ୍କ ନ୍ୟାୟାଦେଶ
- ଯେସାକୁ ତେସା
- କୁଆ ଏବଂ କଳାନାଗ
- ମା’ର ଋଣ
- ଆମ ସଂସ୍କୃତି
- ଗୁପ୍ତ ଦଲିଲ୍
- ଆରୋଗ୍ୟ – ରହସ୍ୟ
- ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଇଚ୍ଛା
- କୁର୍ମାବତାର
- ଭାବନାଭୂତ
- ବିଦେଶରେ ବାଳସନ୍ନ୍ୟାସୀଙ୍କର କମାଲ
- ପୁଣ୍ୟର ପ୍ରଭାବ
- ବନ୍ଦୀ ରାଜଗୁରୁ
- ଯାହାଙ୍କର ଦରବ ତାଙ୍କୁ ଦେଲେ ସେ ଖୁସି ହେବେ କେମିତି
- ଯୋଗୀ ଓ ନାସ୍ତିକ
- ଗୁପ୍ତଦଲିଲ୍
- ଆନ୍ତର ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ
- ବିଜୟ ରହସ୍ୟ
- ଶତ୍ରୁକୁ ସତ୍କାର
- ସାହସୀ
- ଭୁଲାମନ
- ମହାଭାରତ
- ଠକ ଜ୍ୟୋତିଷ
- ପିଶାଚର ଦୁରାଶା
- ଏକ କ୍ରୀତଦାସର କାହାଣୀ
- କୁତ୍ସା
- ସୁବର୍ଣ୍ଣ ହଂସ
- ବୁଦ୍ଧିର ବଳ
- ପୋଡା ମୁହଁରେ ସବୁ ଭଲ
- ସୁନ୍ଦରୀ ଗଣିକା
- ହାମେଲିନ୍ର ବିଚିତ୍ର ବଂଶୀବାଦକ
- ସୁବର୍ଣ୍ଣ ପଥର
- ମହାଜନୀ କାରବାର
- ଦୁଃସ୍ୱପ୍ନ
- ଗୁଣ୍ଡୁଚି ପିଠିରେ ଗାର
- ଭୁବନ ସୁନ୍ଦରୀ
- ଉଦାସୀନରାଜପୁତ୍ର
- ଦୁଷ୍ଟା ଦାସୀ
- ବୋକାମାନଙ୍କର ତାଲିକା
- ଚାଣକ୍ୟ କଥା
- ଚତୁର ଇଭାନ୍
- ଯଶହିଁ ମାନବର ଅତୁଳନୀୟ ସଂପଦ
- ଅନ୍ତିମ ଇଚ୍ଛା
- ଯେମିତି ପୂର୍ବେ ସେମିତି ପରେ
- ଚିଦାମ୍ବରର ଧର୍ମଜ୍ଞାନ
- କେଁ କେଁ ଶଗଡ
- ଗର୍ବ କଲେ ଖର୍ବ ହୁଏ
- ପୂର୍ଣ୍ଣବାବୁଙ୍କ ସମସ୍ୟା
- ଶାପ ମୁକ୍ତି
- ଚମ୍ପା ଓ ଚୁନ୍ନି
- ପଣ୍ଡିତଙ୍କ ଆଶୀର୍ବାଦ
- ଦାନ
- ଆଚରଣରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ
- ସାଗର ଓ ନଦୀ କଥା
- ବେଲ୍ଲୋରୋଫନ୍ଙ୍କ ବୀରତ୍ୱ
- ଦେବକନ୍ୟା
- ରୋଗୀକୁ ଭଲ ପାଅ ରୋଗକୁ ନୁହେଁ
- ସୁନୟନା କଥା
- ଗ୍ରହଣ ଛୁଟା
- ଶ୍ରମଚୋର
- ତାଳଗଛ ମୂଳେ!
- ଗଧର ବୁଦ୍ଧି
- ଅଦ୍ଭୁତ ବାୟସ
- ପୁଣ୍ୟ ଦାନ
- କୁଆ ଗଣତି
- ବିଷ୍ଣୁଭକ୍ତ ଗଜରାଜ
- ଚାକରର ବୁଦ୍ଧି
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଝଗଡା ଝାଟି
- ତିନୋଟି ପ୍ରଶ୍ନ
- ନିଜେ ଭଲ ହେଲେ ଦୁନିଆ ଭଲ ହେବ
- ଭଗବାନଙ୍କ ଉପରେ ଆସ୍ଥା
- ବୁଦ୍ଧିହୀନ କୁଆ
- ନିୟମ
- କାଉର ମୟୂର ଚାଲି
- କୁଶଳ ବୁଦ୍ଧି
- ପିଲାମାନେ ଓ ବେଙ୍ଗ