ଯଦି ଭାରତ ଏକ ନାମ ନହୁଏ ତେବେ “ମହାଭାରତ” ଅର୍ଥ ହେଉଛି “ମହା ଯୁଦ୍ଧ” ଅର୍ଥାତ୍ ଏଠାରେ ଭାରତର ଅର୍ଥ ହେଉଛି “ଯୁଦ୍ଧ” ଯଦି ଭାରତ ଏକ ନାମ ଅଟେ ତେବେ “ମହାଭାରତ” ଅର୍ଥ ଏକ ବଡ ନାମ ଯାହାକି ଅର୍ଥ ହୀନ । ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ ଯଦି କୃଷ୍ଣ ଜଣଙ୍କର ନାମ ହୁଏ ତେବେ ମହାକୃଷ୍ଣ ଅର୍ଥ କଣ ହୋଇପାରେ ନିଜେ ବୁଝିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତୁ । ମହାଭାରତ କୁରୁକ୍ଷେତ୍ରରେ ହୋଇଥିଲା ଯାହା କି ହରିୟାଣାର ୧,୫୩୦ ବର୍ଗ କିଲୋମିଟର ବିଶିଷ୍ଟ ଏକ ଭୂଭାଗ । ଇତିହାସହକାରଙ୍କ ଅନୁଯାଇ କୁରୁ ରାଜ୍ୟ କେବଳ ଦିଲ୍ଲୀ, ହରିୟାଣା ଏବଂ ଉତ୍ତରାଖଣ୍ଡ ଭିତରେ ସୀମିତ ଥିଲା ଏହା ବର୍ତ୍ତମାନ ଇଣ୍ଡିଆ ଆକାରର ନଥିଲା ତେଣୁ “ମହାଭାରତ” ସମଗ୍ର ଇଣ୍ଡିଆର ଜ୍ଞାନର ମୂଳ ଉତ୍ସରୂପେ ମାନିବା ବାଧ୍ୟତା ମୂଳକ ନୁହେଁ । ଆମ ଓଡ଼ିଆ ଜାତି ସହ ମହାଭାରତର କୌଣସି ସମ୍ପର୍କ ନାହିଁ ତେଣୁ ଏହାକୁ ଜ୍ଞାନର ଉତ୍ସ ରୂପେ ମାନିବା ଆଗରୁ ଏଥିରେ ଥିବା ଜ୍ଞାନକୁ ତର୍କ ଦ୍ୱାରା ବାଛିବା ଉଚିତ୍ । ଭଗବାନ ହୋଇ ଯଦି ବିନା ହିଂସାରେ ସମାଧାନର ଉପାୟ ନକରିପାରନ୍ତି ତେବେ ସେପରି ଭଗବାନର କିଛି ମୂଲ୍ୟ ନାହିଁ । ମହାଭାରତ ହେଉଛି ଭାଇ ଭାଇ ମଧ୍ୟରେ ରାଜ୍ୟ ତଥା ସମ୍ପତ୍ତି ପାଇଁ ଯୁଦ୍ଧ; ଯାହା ପୁଣି ଜୁଆ ଖେଳ, ସୁରାପାନ ଏବଂ ନାରୀ ପ୍ରତାରଣାରୁ ହିଁ ସୃଷ୍ଟି, ତେଣୁ ଏପରି କାହାଣୀକୁ ନିଜର ଜ୍ଞାନ ଉତ୍ସ ରୂପରେ ବିବେଚନା କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଏହା ବିଷୟରେ ଭାବିବା ଉଚିତ୍ । ଧର୍ମ ଅର୍ଥାତ୍ ସତ୍ ଗୁଣ; ଯେପରି ନିଆଁର ଧର୍ମ ଉତ୍ତାପ ଦେବା, ବରଫର ଧର୍ମ ଥଣ୍ଡା ଦେବା, ଅମ୍ଳଜାନର ଧର୍ମ ଜୀବକୁ ଜୀବନ ଦେବା ଇତ୍ୟାଦି । ଧର୍ମର ଅନ୍ୟନାମ ସତ୍ କର୍ମ; ନିଆଁର ଅସତ୍ ବ୍ୟବହାର ଜଣେ ନିର୍ଦୋଶକୁ ଜଳାଇ ଦେଇପାରେ ଏଠାରେ ଦୋଷ ନିଆଁର ନୁହେଁ ଦୋଷ ହେଉଛି ମନ୍ଦ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟର; ତେଣୁ ମନ୍ଦ ଉଦ୍ଧେଶ୍ୟ ହେଉଛି ପାପ ବା କୁକର୍ମ । ଯଦି ଧର୍ମ ନାମରେ କୁକର୍ମ କରଯାଏ ତାହା ଧର୍ମ ନୁହେଁ ତାହା ମଧ୍ୟ କୁକର୍ମ । ଧର୍ମନାମରେ କିଛିଲୋକ ନିଜ ନିଜ ଧାର୍ମିକ ବେପାର ଖୋଲି ବସିଛନ୍ତି । ଭଲ ଭଲ ବାଣୀ ବ୍ୟବହାର କରି ଲୋକଙ୍କୁ ଧର୍ମ ନାମରେ ଠକି ଚାଲିଛନ୍ତି; ଯଦି କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟ ତାର୍କିକ ଓ ଜନମଙ୍ଗଳକାରୀ ନୁହେଁ ସେପରି ଧାର୍ମିକ ନାମଧାରୀ କାର୍ଯ୍ୟରୁ ନିଜକୁ ବଞ୍ଚାନ୍ତୁ, କାରଣ ଯାହା ଆପଣ ଧର୍ମ ଭାବୁଛନ୍ତି ତାହା ଧର୍ମ ନୁହେଁ, ଧର୍ମ ନାମରେ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ଏବଂ କୁକର୍ମ ବା ପାପ । ଯଦି ସତ୍ କର୍ମ ହିଁ ଧର୍ମ ହୁଏ ତେବେ ସତ୍ କର୍ମ କରିବା ପାଇଁ କୌଣସି ଧର୍ମର ଆଳ ନେବାର କୌଣସି ଅବଶକ୍ୟତା ନାହିଁ । ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିର କାଳ୍ପନିକସ୍ତର ବାସ୍ତବିକତା ସହ ମେଳନଖାଏ ଏଵଂ ଅନ୍ଧବିସ୍ଵାଶର ବଶବର୍ତ୍ତୀ ହୋଇ ଅଜ୍ଞାନତାର ଜନନୀ ହୁଏ ତେବେ ଏହାକୁ ମାନସିକ ବିକୃତତା କୁହାଯାଏ ।
ମହାଭାରତ
You may also like
ଗପ ସାରଣୀ
ଲୋକପ୍ରିୟ
ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଗପ
- ଦୟା ସାଗର
- ଅଧିକାର
- ରାକ୍ଷସୀର ମୁକ୍ତି
- ଟମଥମ୍ବ
- ରଘୁର ରସିଦ୍
- ଡାକୁ
- କାଉର ଦୁଃସାହସ
- ଦାନ
- ପ୍ରଶଂସା ପତ୍ର
- ବୁଦ୍ଧିମାନ ବାଳକ
- ପରୋପକାର
- ଆୟ ଦେଖି ବ୍ୟୟ କର
- ଦୟା, କ୍ଷମା ଓ ସେବା ହିଁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଧର୍ମର ମୂଳତତ୍ତ୍ୱ
- ନୀଳବର୍ଣ୍ଣ ଶୃଗାଳ କଥା
- ଅତି ଲୋଭ କରନାହିଁ
- ଯେ ପାଂଚେ ପରମନ୍ଦ
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ଚତୁର ଇଭାନ୍
- କାହା ପ୍ରତି କଟୁମନ୍ତବ୍ୟ ପ୍ରୟୋଗ ଜମା ଭଲନୁହେଁ
- କ୍ରୋଧଜୟୀ ଭଗବାନ ମହାବୀର
- ବ୍ୟବସାୟର ଦେବତା
- ସାହସୀ ସତ୍ୟପାଳ
- ଉତ୍ତରାଧିକାରୀ
- ମଧୁର ଅନୁଭୁତି
- ତିନିଟି ଜିନିଷ
- ଚାଷୀର ବୁଦ୍ଧି
- ମହାଭାରତ
- ମୌନାମୌନୀ
- ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ
- ବୁଢ଼ା ମାଙ୍କଡ଼ର ପ୍ରତିଶୋଧ
- ଦିବା ସ୍ୱପ୍ନ
- ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ
- ଘୋର୍ ଅପରାଧ
- ପାବନୀ ହ୍ରଦ ଓ ବିଷାକ୍ତ ନାଗସାପ
- ଅଦୃଶ୍ୟ ପରିଚାରିକା
- ଅତି ଲୋଭରେ ବଂଶ ବୁଡେ
- ଭାଗ୍ୟକୁ ବିଶ୍ୱାସ
- ମଇଁଷି ପାଇଲା ଆଶୀର୍ବାଦ
- ନାନ୍ଦୁରା କାନ୍ଦୁରା ଚନ୍ଦରା
- ଯେ ପାଂଚେ ପରର ମନ୍ଦ
- ମାଙ୍କଡ ଏବଂ ଘରଚଟିଆ କଥା
- ପରମେଶ୍ୱରଙ୍କ କରୁଣା
- ପିତୃଭକ୍ତି
- ବନଦେବୀଙ୍କ କୃପା
- ଅନ୍ଧବୁଢୀର ଅଦ୍ଭୁତ ଚିକିତ୍ସା
- ବସଣୀ ଚୋରି
- ଦୁଇଟି ରାକ୍ଷସ
- ସିଂହର ଅସୁସ୍ଥତା
- ଅଦ୍ଭୁତ ମୁକୁଟ
- ଚାଷୀର ପ୍ରାର୍ଥନା
- କ’ଣ ଲୋଡା
- ସ୍ୱପ୍ନ ସୁନ୍ଦରୀ ତାନ୍ତ୍ରିକ ବ୍ୟାଘ୍ରଦୀପ
- ତ୍ୟାଗର ଫଳ
- ଅବତାର ଭକ୍ଷଣ
- ନ୍ୟାୟ ବିଚାର
- ଲୀଳାବତୀ କଥା
- କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟ ଅସାଧ୍ୟ ନୁହେଁ
- ଗଧ ଏବଂ ଧୋବାର କାହାଣୀ
- ପ୍ରକୃତ ବନ୍ଧୁ
- ପେଟ ଓ ଶରୀର
- ପାହାଡ ଚଢା
- ଉଦାସୀନରାଜପୁତ୍ର
- କୂଟନୀତି
- କୂପର ବିବାହ
- ଦଣ୍ଡବିଧି
- ଶ୍ରୀଆଞ୍ଜନେୟ
- ଅଯୋଗ୍ୟ ସନ୍ତାନ
- ନିରକ୍ଷର ସେନାପତି
- ଯାଦୁ ମହଲ
- ଚନ୍ଦରା ଚନ୍ଦିରୀ ଫାର୍ସ
- ଅଧିକାର
- ବିଳାସୀ ମହନ୍ତ
- ଚତୁର ଶତ୍ରୁ
- କଳାର ସମ୍ମାନ
- ତିନୋଟି ଉପଦେଶ
- ଶିଆଳ ଓ ଠେକୁଆ
- ବିନିନ୍ଦ୍ର ରଜନୀ
- ସିଂହ ଆଉ ହରିଣ
- ମହାଭାରତ
- ଉତ୍ତର ରାମାୟଣ
- ମହାନ୍ କିଏ?
- କୁହୁକ ହାଣ୍ଡି
- କଳିବୁଢୀ ଶାଶୁ
- ଗନ୍ଧର୍ବ ମାଳା
- ଅସରନ୍ତି ଧନ
- ଦୁଷ୍ଟ ଘୋଡା
- ଭୂତୁଣୀର ସର୍ତ୍ତ
- ଶୁଣା କଥାକୁ ବି ବିଶ୍ୱାସ କରାଯାଏ
- ତିନୋଟି ପରୀକ୍ଷା
- ପୁନର୍ମୂଷିକୋଭବ
- ପାଷାଣ ବୋହୂ
- ସମ୍ରାଟ ଅଶୋକ
- ଶ୍ରୀ ରାମକୃଷ୍ଣ ପରମହଂସ
- ଅରିଷ୍ଟନେମି
- ହାତ ଖର୍ଚ୍ଚ
- ନଖ ଚିକିତ୍ସା
- ବିଚାର କରି କାମ କଲେ ତାହା ହିତକର ହୁଏ
- ଭ୍ୟାନହୁଙ୍କୁସ୍ ଓ ତାର ତମାଖୁ ହୁକା
- ବିଷବୃକ୍ଷ
- ସିଦ୍ଧିଲାଭର ସଦୁପଯୋଗ
- ଦୁର୍ଜ୍ଜନ ସଙ୍ଗର ଫଳ
- ବୋତଲ ଭୂତ
- ବୀର ହନୁମାନ
- ଜଳ ପରୀର କାହାଣୀ
- ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ
- ଧମ୍ମଦ୍ଧଜ ଜାତକ
- ସବୁ ମଣିଷଙ୍କୁ ସମାନ ମଣି ସେବା କର
- ସୁନାଖଣିର ଦେଶ
- ସ୍ୱ ଗୋତ୍ରର ଅନ୍ନ
- ପରିଶ୍ରମ କରି କିଏ ଛୋଟ ହୋଇଯାଏନାହିଁ
- କାହାର ମନ୍ଦ କଥା କାହା ଆଗରେ କହନାହିଁ
- ହିଂସାର ଫଳ ଖରାପ
- ଯେସାକୁ ତେସା
- ସ୍ୱାର୍ଥତ୍ୟାଗୀ ସେଇ ଝିଅଟି
- ଜାହାଁପନା, ଆପଣ ତ ପ୍ରଥମ ଚାନ୍ଦ!
- ଭାଗ୍ୟ
- ଦୁଃସ୍ୱପ୍ନ
- ନିଜେ ଚେଷ୍ଟାକର
- ବିରକ୍ତି ଓ ଅନାସକ୍ତି
- ପ୍ରତିଭା ପ୍ରତିଯୋଗିତା
- ଠିକଣା
- ବୁଦ୍ଧି ନ ଥିଲେ ହଟହଟା ହେବାକୁ ହୁଏ
- ସଫଳତା ପାଇଁ ଉଦ୍ୟମ ଲୋଡା
- ତମାଖୁ ଶରୀର ପାଇଁ କ୍ଷତିକାରକ
- ବର ନିର୍ବାଚନ
- ଅଶୁଭ ମୁଖ
- ଗଜମୂର୍ଖ
- ସାଧୁ ଦେବ ଶର୍ମାଙ୍କ କାହାଣୀ
- ଗଜ ମୂର୍ଖ
- ସାଧୁକୃପା
- ହୀରା ଫେରସ୍ତ
- ଈର୍ଷା ଓ ସ୍ୱାର୍ଥପରତା ମଣିଷର ପରମ ଶତ୍ରୁ
- ବଡଲୋକମାନେ ଅତୀତକଥାକୁ ଭୁଲିଯାଆନ୍ତି ନାହିଁ
- ଗୁଡର କରାମତି
- ହସ ଏବଂ ଲୁହ
- ଉତ୍ତରାଧିକାରୀର ଅଧିକାର
- କ୍ରୋଧ ମଣିଷର ଶତ୍ରୁ
- ଦୁଇ ଦ୍ୱୀପ
- ମିଠା କଥା କୁହା ଦୁଷ୍ଟ ମିତ୍ର
- ଯଥା ରାଜା ତଥା ପ୍ରଜା
- ସମସ୍ୟା ଓ ସମାଧାନ
- ଅନୁରୋଧବତୀ କଥା
- ସୁନା ପାଇଁ କାହିଁକି ଲୋଭ
- ସଫଳତା
- ବୈଜ୍ଞାନିକ ଆଇନଷ୍ଟାଇନଙ୍କ ମାନବିକତା
- ଅନୁତାପର ନିଆଁ
- ପକ୍ଷୀ ଏବଂ ମାଙ୍କଡ କଥା
- ଶାଶୁ ବୋହୁ
- ମାଟି ଓ ଆଖୁ
- କୃଷ୍ଣାବତାର
- ସମୁଦ୍ର ପାଣି ଲୁଣିଆ କାହିଁକି?
- ପଶୁପକ୍ଷୀଙ୍କ ଶବ୍ଦ
- ସୁନା ସଂଗ୍ରହ ପାଇଁ ଚାଲାକି
- ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ କାହାଣୀ
- ମୂର୍ଖତାର ଫଳ
- ଗୋପାଳର ବୁଦ୍ଧି ପରୀକ୍ଷା
- ଅପାତ୍ର ଦାନ
- ଅପରାଧୀ କିଏ?
- ସାବାସ୍ ଗୌରବ
- ବୁଦ୍ଧିର ବଳ
- ସମ ଜାତି ସହ ବନ୍ଧୁତା
- ବିଗୁଲ୍
- ନିଶ୍ରାଗ୍ରସ୍ତ
- ଶିକାରୀ ଏବଂ ପକ୍ଷୀ
- ବନ୍ଧୁଙ୍କ ଅସୁଲି
- ଚନ୍ଦ୍ର ଓ ଚକୋର
- ବଗୁଲିଆ ବନେଇ ଅଜା
- ଭାଣ୍ଡର ଲଢେଇ
- ଆତ୍ମ ସନ୍ତୋଷ
- ଶିବ ପୁରାଣ
- ସିଦ୍ଧୁର ଅହଂକାର
- ଦିବାସ୍ୱପ୍ନ
- ଧୂସର ଦୁର୍ଗ
- ଏକତାର ମନ୍ତ୍ର
- ମଳୟବତୀ କଥା
- ଭବିଷ୍ୟତ ବାଣୀ
- ଓଟ ବେକ ବଙ୍କା
- ତିନୋଟି ପରୀକ୍ଷା
- ରାଜସମ୍ମାନ
- ବୋଧିସତ୍ତ୍ଵ ଓ ବ୍ରହ୍ମରାକ୍ଷସ
- ସୁବର୍ଣ୍ଣ ମୂଷିକ
- ମହାଭାରତ
- ରାଜାଙ୍କର ବିରାଡି
- ଗୁପ୍ତଦଲିଲ୍
- ମା ଛେଉଣ୍ଡ ଝିଅ
- ମୃତ୍ୟୁକୁ ଡର କାହିଁକି?
- ସମ୍ମାନ ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟତା
- ସାହସ
- ‘ପାଷାଣ୍ଡ’ର ପରାକ୍ରମ
- ଗୋପାଳର ମୃଗୀ ରୋଗ
- ନ୍ୟାୟ ବିଚାର
- ବ୍ରହ୍ମଜ୍ଞାନୀ ଶୁକମୁନି
- ଭିକ୍ଷାଦାନ
- ମହତ୍ତ୍ୱ ପରୀକ୍ଷା
- ବିଦ୍ୟା – ଦାନ
- ଯଥାର୍ଥ ଚିକିତ୍ସା
- ଶିବ ପୁରାଣ
- ବିଚିତ୍ର ପୁଷ୍ପ
- ଚପଲ୍ ହଳକୁ ପଚିଶ ପଇସା
- ରାଜାଙ୍କର କୋଷ୍ଠ ସାଫ୍